Tuesday, July 17, 2018

ကြၽန္ေတာ္သိတဲ့ ျမင္စိုင္းျပည္

ကြၽန္​​ေတာ္​သိတဲ့ ျမင္​စိုင္​း​ေရႊျပည္​
(တကၠသိုလ္​ဝင္​တန္​း ျမန္​မာစာသင္​​ေထာက္​ကူျပဳ)


​​ေခတ္​         - ပင္​းယ​ေခတ္​
စာဆို         - ငါးစီး႐ွင္​​ေက်ာ္​စြာ
အမ်ဳိးအစား - ကာခ်င္​း
ရည္​ရြယ္​ခ်က္​ - ျမင္​စိုင္​းျပည္​၏ သာယာလွပပံုႏွင္​့ ျမင္​စိုင္​းသားတို႔၏ ဇာတိ​မာန္​စိတ္​ထက္​သန္​ၾကပံုမ်ားကို သိ႐ွိ​ေစရန္​။

ပုဂံျပည္​ႀကီး (ပုဂံ​ေခတ္​) ၿပိဳကြဲပံု

အရိမဒၵနာပူရ္​ဟု အမည္​ရ​ေသာ ရန္​သူအ​ေပါင္​းကို ႏွိမ္​နင္​း​ေအာင္​ႏိုင္​​ေတာ္​မူ​သည္​့ တိုင္​းျပည္​ (သို႔) ပုဂံျပည္​ႀကီး​ေခတ္​သည္​ အ​ေနာ္​ရထာမင္​းလက္​ထက္​မွ စတင္​ကာ ၁၁ ဆက္​​ေျမာက္​​ေသာ မင္​းျဖစ္​သည္​့ တ႐ုတ္​​ေျပးမင္​းဟု လူသိမ်ားသည္​့ နရသီဟပ​ေတ့မင္​းလက္​ထက္​ထိ ျဖစ္​သည္​။ ထ​ို​ေနာက္​ဆံုးမင္​းသည္​ သိဃၤသူ႔သမီး​ေက်ာက္​စာ (တကၠသိုလ္​ဝင္​တန္​း ၊ ျမန္​မာစာစကား​ေျပ) အား ​ေရးထိုးခဲ့သည္​့ မိဖုရား၏ လင္​​ေယာက်္​ားျဖစ္​သည္​။ ထိုနရသီဟပ​ေတ့မင္​းလက္​ထက္​ ​ေအဒီ ၁၂၈၃ ခုႏွစ္​၌
မန္​ခ်ဴးတ႐ုတ္​စစ္​သည္​တို႔ ပုဂံသို႔ စစ္​ခ်ီတိုက္​လာသျဖင္​့ ​နရသီဟပ​ေတ့မင္​းသည္​ က်ဴး​ေက်ာ္​စစ္​ကို ကာကြယ္​ႏိုင္​ခဲ့​ျခင္​းမ႐ွိဘဲ ပုသိမ္​သို႔ ထြက္​​ေျပးတိမ္​း​ေ႐ွာင္​ခဲ့ရ၏။ မန္​ခ်ဴးတ႐ုတ္​တပ္​မ်ား ပုဂံျပည္​မွ ျပန္​လည္​ထြက္​ခြာသြားအခါမွ နရသီဟပ​ေတ့မင္​းသည္​ ပုဂံျပည္​သို႔ ျပန္​လာရန္​ စီစဥ္​၏။ ထိုမင္​း ပုဂံျပည္​သို႔ ျပန္​လာသည္​့ လမ္​းခုလတ္​ျပည္​ၿမိဳ႕၌ သား​ေတာ္​ျဖစ္​သူ၏ အဆိပ္​ခတ္​လုပ္​ၾကံျခင္​းကို ခံခဲ့ရၿပီး ပုဂံျပည္​ႀကီး မၿငိမ္​သက္​​ေတာ့ဘဲ ၿပိဳကြဲရ​ေလ၏။

ပင္​းယ​ေခတ္​ စတင္​ပံု

ပုဂံျပည္​ႀကီး ၿပိဳကြဲၿပီး​ေနာက္​ ျမန္​မာႏွစ္​ ၆၆ဝ ႏွစ္​အလြန္​၌​ ျမင္​စိုင္​း ၊ စစ္​ကိုင္​း ၊ ပင္​းယ ဟူ​ေသာ ျပည္​ငယ္​ (၃) ခု​ေပၚ​ေပါက္​လာၿပီး အဆိုပါ ျပည္​ (၃) ခုအား ျမန္​မာ့ယဥ္​​ေက်းမႈကိုျမတ္​ႏိုးသည္​့ ႐ွမ္​းညီ​ေနာင္​သံုးဦးျဖစ္​​ေသာ ရာဇသၾကၤန္​ ၊ အသခၤယာ ၊ သီဟသူတို႔က အသီးသီးမင္​းျပဳခဲ့ၾက၏။ထိုညီ​ေနာင္​သံုးဦးအနက္​မွ အငယ္​ဆံုးညီျဖစ္​သူ သီဟသူက ပင္​းယကို ျမန္​မာသကၠရာဇ္​ ၆၇၄ ခုႏွစ္​တြင္​ တည္​​ေထာင္​ခဲ့သည္​။ ထို႔​ေၾကာင္​့ ပင္​းယေခတ္​ကို ​ေရတြက္​ရာ၌ သီဟသူမင္​းဆက္​မွ စ၍ ​ေရတြက္​ရျခင္​းျဖစ္​​ေၾကာင္​း သိရသည္​။

ပင္​းယတည္​​သူ သီဟသူ

သီဟသူသည္​ ျမန္​မာႏွစ္​ ၆၇၄ ခုႏွစ္​တြင္​ ပင္​းယကို တည္​​ေထာင္​ျပ​ီး​ေနာက္​ တိုင္​းျပည္​အ​ေျခအ​ေန ၿငိမ္​သက္​​ေရး ၊ ျပည္​ပက်ဴး​ေက်ာ္​ရန္​မ်ား ကာကြယ္​ႏိုင္​​ေရးႏွင္​့ ျပည္​တြင္​းစစ္​အင္​အား ​ေတာင္​့တင္​းလာ​ေစ​ေရးတို႔အတြက္​ မၾကာခဏဆိုသလိုပင္​ စစ္​​ေရးျပပြဲမ်ား ျပဳလုပ္​ခဲ့​ေၾကာင္​း သိရ၏။ အထူးသျဖင္​့ ျပာသိုလ၌ ျမင္​းခင္​းသဘင္​ပြဲမ်ား ျပဳလုပ္​ၿပီး ဆင္​​ေရး ၊ ျမင္​း​ေရး ၊ ဓား​ေရး ၊ လွံ​ေရး ​ၿပိဳင္​ပြဲမ်ား ျပဳလုပ္​က်င္​းပခဲ့သည္​။ ၄င္​းျပပြဲၿပိဳင္​ပြဲမ်ား၌ ဓာ​း​ေရးျပသည္​့ ကာ​ေရးျပျခင္​းလည္​း ပါဝင္​ခဲ့သည္​။ ကာ​ေရးျပသည္​ဟု ဆိုသည္​မွာ ဗန္​းငယ္​ကဲ့သို႔ ခပ္​ဝိုင္​းဝိုင္​းသဏၭာန္​႐ွိ​ေသာ "ကာ"ကိုကိုင္​၍ ဓား​ေရးျပကျပျခင္​းျဖစ္​သည္​။ထို​ေခတ္​က ျမင္​စိုင္​းသားတို႔သည္​ ကာ​ေရးျပရာတြင္​ ထူးခြၽန္​ခဲ့ၾကသည္​ဟု ယူဆရၿပီး "ကာ​ေရး"ျပရန္​အတြက္​ ကာခ်င္​းမ်ားကို ​ေရးဖြဲ႔သီဆိုခဲ့ၾက​ေၾကာင္​း သိရသည္​။သီဟသူကိုယ္​တိုင္​ပင္​ သူ၏ ​ေနာက္​လိုက္​တပည္​့စစ္​သည္​မ်ား စစ္​​ေသြးစစ္​မာန္​မ်ား တက္​ႂကြလာ​ေစရန္​ "ခါး​ပတ္​​ေတာ္​မွာ ​ေရႊခ်ည္​စံု ၊ မႈိင္​းလံုး​ေရႊဝတ္​လံု ၊ မလံုသာခ်မ္​း​ေအးျမ"ခ်ီတ်ာခ်င္​းကို ​ေရးစပ္​ကာ ကိုယ္​တိုင္​ကျပခဲ့​ေၾကာင္​း သိရသည္​။

သီဟသူ၏ တ်ာခ်င္​း

"ခါး​ပတ္​​ေတာ္​မွာ ​ေရႊခ်ည္​စံု ၊ မႈိင္​းလံုး​ေရႊဝတ္​လံု ၊ မလံုသာခ်မ္​း​ေအးျမ ၊ မိုး​ေသာက္​ထ ​ေရာင္​ျဖဴလာငယ္​ကို ထိပ္​ပန္​းပန္​ငယ္​ ျမင္​းခင္​းႂကြပါလို႔​ေလး။ အလွငယ္​လာမည္​့ လမ္​းငယ္​ကို ၊ ​ေမွ်ာ္​​ေယာင္​တမ္​းလို႔​ေလး ၊ ယမန္​ယမန္​လယ္​တြင္​ ျမင္​ပါလိုက္​ငဲ့ မယ္​့ထိပ္​တင္​ ၊ ျမင္​းတဲ့ ျမင္​းျဖဴ႐ွင္​။ ​ေလွ်ာင္​တြင္​​ေလတင္​့ဆံုး ၊ နားမွာသာ ပန္​းၾကက္​႐ုန္​းငယ္​​ႏွင္​့​ေလး။ ​ေလွ်ာင္​နားလံုးတြင္​ အျပည္​့သာဆင္​ ျမင္​ပင္​ ျမင္​ပါလိုက္​ပါစ​ေလး ။ ​ေရႊနန္​း​ေငြနန္​းသူ ၊ ငယ္​မူငယ္​ယာသားႏွင္​့ ၊ သနားခ်စ္​စရာ။"

သားငယ္​ ငါးစီး႐ွင္​​ေက်ာ္​စြာ

​ေက်ာ္​စြာသည္​ သီဟသူ၏ သား​ေတာ္​ငယ္​ျဖစ္​ၿပီး ​ေနာင္​​ေတာ္​ ဥဇနာကဲ့သို႔ပင္​ ဘုရင္​့သား ၿမိဳ႕စားတစ္​ဦးျဖစ္​ၿပီး ပင္​လယ္​ၿမိဳ႕ကို အပိုင္​စားရ​ေၾကာင္​း သိရသည္​။ ထို​ေက်ာ္​စြာ အပိုင္​စားရသည္​့ နယ္​​ေျမမွ ပထမဆံုး ဆင္​ျဖဴတစ္​စီးထြက္​​ေပၚလာခဲ့ၿပီး နဂါးပတ္​႐ိုးစိုင္​ျဖဴ​ေန​ေသာ ထိုဆင္​ျဖဴ၏ အမည္​ကို "ပုလဲတမူး"ဟု ​ေက်ာ္​စြာက မွည္​့ခဲ့​ေၾကာင္​းသိရသည္​။ ထို႔​ေနာက္​တြင္​ ​ေက်ာ္​စြာသည္​ "မဟာ​ေကသရ"အမည္​​ေသာ ဒုတိယဆင္​ျဖဴတစ္​စီးကိုလည္​း​ေကာင္​း ၊ "သန္​ျမန္​စြာ"ဟု အမည္​ရ​ေသာ တတိယ​ေျမာက္​ဆင္​ျဖဴကိုလည္​း​ေကာင္​း ၊ "ဥ​ေပါသထ"မည္​​ေသာ စတုတၱ​ေျမာက္​ ဆင္​ျဖဴကိုလည္​း​ေကာင္​း ၊ "ခ်စ္​စြမရဲ" အမည္​ရ​ေသာ ပဥၥမ​ေျမာက္​ ဆင္​ျဖဴတစ္​စီးကိုလည္​း​ေကာင္​း ရ႐ွိခဲ့​ေၾကာင္​း သိရသည္​။ ေနာင္​​ေတာ္​ဥဇနာကလည္​း ​ျပည္​သူမ်ားက ခ်စ္​ခင္​ႏွစ္​သက္​သည္​့ ဆင္​ျဖဴငါးစီးရ ​ေက်ာ္​စြာအား ကိုယ္​တိုင္​ထီးနန္​းတင္​ခဲ့​ေၾကာင္​း သိရသည္​။ ထို႔​ေၾကာင္​့ ​ေက်ာ္​စြာသည္​ ျမန္​မာႏွစ္​ ၇ဝ၄ ခုႏွစ္​တြင္​ ပင္​းယ၌ ဘုရင္​ျဖစ္​လာၿပီး "ငါးစီး႐ွင္​​ေက်ာ္​စြာ"ဟု အမည္​ရလာ​ေၾကာင္​း သိရသည္​။

ငါးစီး႐ွင္​ရဲ႕ ကာခ်င္​း

ငါးစီး႐ွင္​​ေက်ာ္​စြာသည္​ ထီးနန္​းစိုးစံကာ ဘုရင္​ျဖစ္​လာၿပီး​ေနာက္​ ဖခင္​သီဟသူကဲ့သို႔ပင္​ စစ္​​ေရးဖက္​၌ ထူးခြၽန္​သည္​သာမက စာ​ေပဗီဇ႐ွိသူ​လည္​း ျဖစ္​သျဖင္​့ ​သူ၏ ငယ္​စဥ္​ကတည္​းကပင္​ ဖခင္​၏ စစ္​​ေရးျပအခမ္​းအနားမ်ားႏွင္​့ ဖခင္​ကိုယ္​တိုင္​စပ္​ဆိုခဲ့သည္​့ "ခါးပတ္​​ေတာ္​မွာ ​ေရႊခ်ည္​စံု ၊ မႈိင္​းလံုး​ေရႊဝတ္​လံု ၊ မလံုသာခ်မ္​း​ေအးျမ "ခ်ီ တ်ာခ်င္​းကို အထူးႏွစ္​သက္​ခဲ့သူျဖစ္​​​ေၾကာင္​း သိရသည္​။ ထို႔​ေၾကာင္​့ သူ ဘုရင္​ျဖစ္​လာ​ေသာအခါ "ျမင္​စိုင္​း​ေရႊျပည္​" ကာခ်င္​းကို ကိုယ္​တိုင္​စပ္​ဆို​ကာ​ ကာေရးျပခဲ့​ေၾကာင္​း သိရသည္​။

ကာခ်င္​းဆိုသည္​

ကာခ်င္​းဆိုသည္​မွာ လက္​ယာလက္​က ဓား ၊ လက္​ဝဲလက္​က "ကာ"ကိုကိုင္​ကာ တစ္​ဖက္​က တိုက္​ခိုက္​လာသည္​ကို ကာကြယ္​ ဟန္​၊ ဓားခုတ္​ဟန္​ ၊ ဓားဝင္​့ဟန္​မ်ားျဖင္​့ ​ေျခကို သိုင္​းကြက္​က်နင္​း၍ ကရာတြင္​ သီဆိုရ​ေသာ ​ေတးကဗ်ာတစ္​မ်ဳိးျဖစ္​သည္​။ တစ္​နည္​းအားျဖင္​့ စစ္​​ေသြး စစ္​မာန္​ အားမာန္​တက္​ႂကြ​ေစ​ေသာ ​သီခ်င္​းတစ္​မ်ဳိးလည္​း ျဖစ္​​ေၾကာင္​း တကၠသိုလ္​ ဝင္​တန္​း ၊ ျမန္​မာစာျပ႒ာန္​းစာအုပ္​တြင္​ ​ေဖာ္​ျပထားသည္​။

ျမင္​စိုင္​းၿမိဳ ့တည္​​ေနရာ

ျမင္​စိုင္​းၿမိဳ႕​ေဟာင္​းသည္​ မႏၱ​ေလးတိုင္​း ၊ ​ေက်ာက္​ဆည္​ၿမိဳ႕၏ အ​ေ႐ွ ့​ေတာင္​ယြန္​းယြန္​း ၄ မိုင္​ခန္​႔အကြာတြင္​ တည္​႐ွိခဲ့​ေၾကာင္​း သိရၿပီးအဆိုပါ​ေနရာတြင္​ ၿမိဳ႕႐ိုး​ေဟာင္​း ၊ ​ေ႐ွ႕​ေဟာင္​း​ေစတီပုထိုးမ်ားကို ​ေတြ႔ျမင္​ႏိုင္​​ေၾကာင္​း သိရသည္​။ ​ေ႐ွး​ေဟာင္​း​ေစတီပုထိုးမ်ားျဖစ္​သည္​့ လက္​သယ္​ဘုရား ၊ ခ်မ္​းသာရဘုရား ၊ နန္​းဦးဘုရား ၊ ​ေလးမ်က္​ႏွာဘုရားႏွင္​့ ​ေရႊဥမင္​​ေစတီတို႔က ထင္​႐ွား​သည္​။ထိုအထဲမွ ​ေရႊဥမင္​​ေစတီႏွင္​့ ၄င္​းအတြင္​း႐ွိ ပန္​းခ်ီလက္​ရာတို႔သည္​ စိတ္​ဝင္​စားဖြယ္​ရာ​ ေကာင္းသည္​"ဟု ​ေ႐ွး​ေဟာင္​းသု​ေတသနအစီရင္​ခံစာ (၁၉၆၄/၉၅) ခုအတြက္​ ႏွစ္​ခ်ဳပ္​အစီရင္​ခံစာတြင္​ ဆိုထားသည္​။ ယခု ကုလား​ေက်ာင္​းတည္​​ေနရာသည္​ ျမင္​စိုင္​းၿမိဳ႕​ေဟာင္​း​ေနရာ ျဖစ္​သည္​။

"ျမင္​စိုင္​း​ေရႊျပည္​"ကာခ်င္​းကို စကား​ေျပျပန္​ျခင္​း

"တာဝတႎသာ နတ္​ရြာ​ေလာ ​နတ္​ရြာ​ေလာ
ဟုတ္​တည္​း ႐ွင္​ခ်င္​း ႐ွင္​းခ်င္​း
ဟုတ္​တည္​း ​ေဆြရင္​း ​ေဆြရင္​း
ဟုတ္​တည္​း သည္​ရင္​း သည္​ရင္​း"

ဤျပည္​သည္​ တာဝတႎသာ နတ္​ျပည္​ဟုတ္​ပါသလား ...ဟုတ္​ပါတယ္​ ... ​ေသ​ေဖာ္​ ႐ွင္​ဖက္​ ငါ့အ႐ွင္​တို႔ ...ဟုတ္​ပါတယ္​ ... မိတ္​​ေဆြ အ​ေပါင္​းအသင္​း ​ေရာင္​းရင္​းတို႔ ...ဟုတ္​ပါတယ္​ ... ခ်စ္​ဇနီး ၾကင္​​ေဖာ္​တို႔ ...�
(အထက္​ပါစာသားမ်ားကို ျခံဳငံုၾကည္​့ရမည္​ဆိုပါက ျမင္​စိုင္​းျပည္​သည္​ တာဝတႎသာနတ္​ျပည္​တစ္​မွ် ခမ္​းနားလွပ ၊ သာယာ​ေန​ေၾကာင္​း ​ေထာက္​ခံ​ေျပာဆိုၾကျခင္​း ယူဆရပါသည္​)

"ျမင္​စိုင္​းဟူသည္​ ​ေရႊျပည္​ ​ေရႊျပည္​
ျမင္​စိုင္​း​ေရႊျပည္​ ပန္​းသင္​း​ေခြ
ပင္​​ေျခခ်ဳံထက္​ႏြယ္​ ခ်ဳံထက္​ႏြယ္​"

ျမင္​စိုင္​းဆိုသည္​မွာ မိမိတို႔ ခ်စ္​ျမတ္​ႏိုး​ေသာ ​ေရြျပည္​ျဖစ္​သည္​။ ျမင္​စိုင္​းျပည္​၌ ​ေႏြရာသီတြင္​ သင္​း​ေခြပန္​းမ်ားသည္​ သစ္​ပင္​ႀကီး​ေအာက္​​ေျခမွ ပန္​းရံုအျဖစ္​အထက္​သို႔ ႏြယ္​တက္​ကာ ပြင္​့လန္​း​ေနပါသည္​။

"​ေတာင္​​ေလ႐ႈန္​း႐ႈန္​း မုိးခတ္​အုန္​း
ကင္​ပုန္​းပြင္​့ခ်ီခ်ယ္​ ပြင္​့ခ်ီခ်ယ္​"
​ေတာင္​​ေလ တ႐ႈန္​း႐ႈန္​းတိုက္​ခတ္ၿပီး မိုးတအုန္​းအုန္​းရြာသန္​းသည္​့ မိုးရာသီ၌ကား ကင္​ပုန္​းပန္​း​ေလးမ်ားက ခ်ီခ်ီႂကြႂကြ ဖူးဖြင္​့​ေနၾကပါသည္​။

"ႏြယ္​ပန္​းခြာညိဳ ပြင့္​​ေပလို
ျပာသို​ေဆာင္​းလလယ္​ ​ေဆာင္​းလလယ္​"
ႏိုင္​ငံတစ္​လႊားတြင္​ ျမင္​းခင္​းသဘင္​ပြဲမ်ား က်င္​းပသည္​့ ​ေဆာင္​းရာသီျပာသိုလ၌ ခြာညိဳႏြယ္​ပန္​းက ​ေဝ​ေဝဆာဆာ ဖူးပြင္​့​ေနသည္​ကို ​ေတြ႔ျမင္​ႏိုင္​ပါသည္​။

(အထက္​ပါ ကဗ်ာစာပိုဒ္​မ်ားကို ျခံဳငံု၍ ​ေျပာရမည္​ဆိုလွ်င္​ ျမင္​စိုင္​း​ျပည္​၌ ရာသီဥတုမွ်တ​ေကာင္​းမြန္​ၿပီး ရာသီအလိုက္​ ပန္​းမ်ားျဖင္​့ ဖူးပြင္​့​ေဝဆာ​ေနပံုအား ရည္​ရြယ္​သည္​ဟု ယူဆႏိုင္​ပါသည္​)

"​ေတာင္​ထြတ္​ဖ်ားဆီ ​ေရႊစာတီ
သရီရ ဓာတ္​စြယ္​ သရီရ ဓာတ္​စြယ္​"
ျမင္​စိုင္​း​ေဒသ ပတ္​ဝန္​းက်င္​တစ္​ခြင္​လံုး႐ွိ ​ေတာင္​ထိပ္​ ၊ ​ေတာင္​ထြတ္​ဖ်ားမ်ား၌ ​ေရႊ​ေရာင္​တဝင္​းဝင္​းျဖင္​့ ​ေတာက္​ပထြန္​း​ေျပာင္​​ေန​ေသာ ​ေစတီပုထိုးမ်ားကို ​ေတြ႔ျမင္​ႏိုင္​သည္​။ ထို႔​ေစတီပုထိုးမ်ားသည္​ ဗုဒၶျမတ္​စြာဘုရား၏ ကိုယ္​ခႏၶာမွ ျဖစ္​​ေပၚသည္​့ ဓာတ္​​ေတာ္​ ​ေမြ​ေတာ္​မ်ားအား ဌာပနာထားကာ တည္​ထားကိုးကြယ္​​ေနၾကသည္​့ ​ေစတီ​ေတာ္​မ်ား ျဖစ္​သည္​။

(ဤအခ်က္​ကို ၾကည္​့ျခင္​းအားျဖင္​့ ထို​ေခတ္​ ၊ ထိုကာလ ျမင္​စိုင္​းျပည္​၏ ဘာသာ ၊ သာသနာ စည္​ပင္​ထြန္​းကားပံုတို႔ကို ​ရည္​ရြယ္​​ေၾကာင္​း ယူဆႏိုင္​ပါသည္​)

"​ယာဆီ​ေျမ​ေကာင္​း က်သည္​့​ေျပာင္​း
မ​ေႏွာင္​းမွည္​့​ေဆာလြယ္​ မွည္​့​ေဆာလြယ္​"
ျမင္​စိုင္​း​ေဒသ၏ လယ္​ယာ​ေျမမ်ားသည္​ ​ေျမဆီ​ေျမၾသဇာ​ေကာင္​းမြန္​ၿပီး စိုက္​ပ်ဳိးၾကသည္​့ ဆန္​ ၊ ​ေျပာင္​း ၊ စပါးခင္​းတို ့သည္​ အခ်ိန္​တိုကာလအတြင္​း အလြယ္​တကူပင္​ ရင္​့မွည္​့လြယ္​ၾကသည္​။

"ခါႏွင္​့ ဘုတ္​ခ်ဳိး ၊ ၾကက္​​ေတာမ်ဳိး
လိုစိုး က်က္​​ေျမက်ယ္​ က်က္​​ေျမက်ယ္​
ယွဥ္​​ေဖာ္​မ​ေဝး ​ေဖာ္​​ေရႊ​ေက်း
စာ​ေႏႊး စားလိုဖြယ္​ စားလိုဖြယ္​"
ျမင္​စိုင္​းျပည္​၌ ​ေျမဆီ​ေျမၾသဇာ​ေကာင္​းမြန္​သျဖင္​့ ျပည္​သူျပည္​သားမ်ားအတြက္​သာမက ခါ၊ဘုတ္​ ၊ ခ်ဳိး စ​ေသာ ​ေက်းငွက္​သာရကာမ်ားအတြက္​ပါ စားနပ္​ရိကၡာမ်ား ဖံုလံုျပည္​့စံုပါသည္​။ထို​ေက်းငွက္​မ်ားသည္​ ျမင္​စိုင္​းျပည္​၏ က်ယ္​​ေျပာလွသည္​့ လယ္​ယာစိုက္​ခင္​းမ်ားတြင္​ အစာမ်ားကို မိမိအ​ေပါင္​းအ​ေဖာ္​မ်ား ကြဲခြာ၍ ​ေဝး​ေဝးလံလံ ႐ွာ​ေဖြ​ေနစရာမလိုဘဲ အလြယ္​တကူပင္​ စားသံုးႏိုင္​ၾကပါသည္​။
(ဤအခ်က္​မ်ားသည္​ ျမင္​စိုင္​းျပည္​၌ ​ေျမဆီ​ေျမၾသဇာ​ေကာင္​းမြန္​သျဖင္​့ ျပည္​သူျပည္​သားမ်ားအတြက္​ စားနပ္​ရိကၡာမ်ား ဖံုလံုရံုသာမကဘဲ ​ေက်းငွက္​မ်ားပါ စား​ေသာက္​မကုန္​ႏိုင္​​ေအာင္​ထိ စားနပ္​ရိကၡာမ်ား ​ေပါႂကြယ္​ဝပံုကို ရည္​ၫႊန္​း​ေၾကာင္​း ယူဆနိဳ္​င္​ပါသည္​)

"ယရည္​းသြန္​းသြန္​း ျမင္​းသည္​ဝန္​း
လွံခြၽန္​း တြန္​းတက္​ပယ္​ တြန္​းတက္​ပယ္​"
ျမင္​စိုင္​းျပည္​ႀကီးကို ကာကြယ္​မည္​့ စြင္​့စြင္​့ျမင္​့ျမင္​့ ဆင္​တပ္​ႀကီးကို ထိန္​းခ်ဳပ္​ ၊ ကြပ္​ကဲကာ ခ်ီတက္​​ေနၾကသည္​။ အဆိုပါဆင္​တပ္​ႀကီးအား ျမင္​းသည္​​ေတာ္​မ်ားတပ္​က ထပ္​ဆင္​့ဝန္​းရံကာ ခ်ီတက္​လာပါသည္​။ တဖန္​ လွံတပ္​ ၊ ​ေျခလ်င္​တပ္​မ်ားကလည္း မိမိတို႔တိုင္​းျပည္​အား က်ဴး​ေက်ာ္​လာမည္​့ ရန္​သူအ​ေပါင္​းကို အျပတ္​​ေခ်မႈန္​းတိုက္​ခိုက္​ရန္​ အသင္​့ျဖစ္​​ေနသည္​။

(ဤအခ်က္​မွာ ျမင္​စိုင္​းျပည္​၏ စစ္​​ေရးအင္​အား ႀကီးမား​ေတာင္​့တင္​းပံုႏွင္​့ ျပည္​ပက်ဴး​ေက်ာ္​ရန္​ကို ကာကြယ္ရန္​​အသင္​့ျဖစ္​​ေန​ေၾကာင္​း ရည္​ညႊန္​းဟန္​တူပါသည္​)

"​ေစာလူးစီးတန္​ မ်ဳိးဆက္​ဒန္​
လ်င္​ထန္​ျမင္​့မဆြယ္​ ျမင္​့မဆြယ္​"
ျမင္​စိုင္​းျပည္​၌ ျမင္​့ျမတ္​ပ်ဳိရြယ္​​ေသာ မင္​းမ်ားသာ စီးခြင္​့ရ​သည္​့ အ​ေရာင္​​ေျခာက္​ပါးႏွင္​့ ျပည္​့စံု​ေသာ ဆင္​ျဖဴမ်ားလည္​း ႐ွိပါသည္​။ ထိုဆဒၵန္​မ်ဳးိႏြယ္​ဆင္​မ်ားႀကီးမ်ားက ဆင္​တပ္​ႀကီးကို ​ေ႐ွ႕ဆံုးမွာ ရပ္​ကာ ဦး​ေဆာင္​​ေနသျဖင္​့ ရန္​အ​ေပါင္​းကို အလ်င္​အျမန္​ပင္​ ၿဖိဳခြင္​းႏိုင္​ပါသည္​။

(ဤအခ်က္​က ျမင္​စိုင္​း​ေဒသသည္​ ျမင္​့ျမတ္​​ေသာ ဆဒၵန္​အႏြယ္​ဝင္​ ဆင္​ျဖဴ​ေတာ္​မ်ားျဖင္​့ က်က္​သ​ေရျမင္​့ ဂုဏ္​တင္​့​ေန​ေသာ ႏိုင္​ငံ​ေတာ္​ျဖစ္​​ေၾကာင္​း ယူဆရပါသည္​)

"​ေျမႇာက္​စည္​လတီး ဝင္​ခါနီး
​ေစာထီး နန္​းထက္​က်ယ္​ နန္​းထက္​က်ယ္​"
ျမင္​စိုင္​းနန္​း​ေတာ္​ထဲ၌ ဧကရာဇ္​ဘုရင္​မင္​းျမတ္​တို႔ ဝင္​​ေတာ္​မူရန္​ ​ေျမႇာက္​စည္​ကို တီးခတ္​​ေလ့႐ွိသည္​ကလည္​း ျမင္​စိုင္​းနန္​း​ေတာ္​၏ ကိုယ္​ပိုင္​ယဥ္​​ေက်းမႈတစ္​ခုျဖစ္​ပါသည္​။

"သာသည္​့​ေျမျပင္​ ​ေစာနတ္​႐ွင္​
နန္​းခြင္​႐ႈတင္​့တယ္​ ႐ႈတင္​့တယ္​"
ျမင္​စိုင္​းနန္​း​ေတာ္​သည္​လည္​း သာယာ​ျပန္​႔ပ်ဴးသည္​့ ​ေျမျပင္​၌ ​ေဆာက္​လုပ္​ထားျခင္​းျဖစ္​ၿပီး နန္​း​ေတာ္​အတြင္​း၌ ႐ႈမၿငိမ္​းႏိုင္​​ေအာင္​ပင္​ လွပတင္​့တယ္​​ေနပါသည္​။ ဘုရင္​မ်ားကလည္​း မင္​းက်င္​့တရားမ်ားႏွင္​့အညီ အုပ္​ခ်ဳပ္​​ေနပါသည္​။

(ဤအခ်က္​မွာ ျမင္​စိုင္​းနန္​း​ေတာ္​၏ ခမ္​းနားႀကီးက်ယ္​ပံုႏွင္​့ ျမင္​စိုင္​းကို အုပ္​စိုးသည္​့ ဘုရင္​၏ မင္​းက်င္​့တရားႏွင္​့ အညီ အုပ္​ခ်ဳပ္​ပံုကို ရည္​ရြယ္​​ေၾကာင္​း ယူဆရသည္​)

"အထူး​ေလာ တက္​တိမ္​​ေလာ ​ေန​ေရာင္​​ေလာ"
မင္​စိုင္​းျပည္​သည္​ အျခားျပည္​မ်ားထက္​ ထူးျခားခမ္​းနား​ေသာ တိုင္​းျပည္​ျဖစ္​ၿပီး ​ေကာင္​းကင္​ထက္​႐ွိ တိမ္​တိုက္​အလယ္​က တာဝတႎသာ နတ္​ျပည္​ပမာ ခမ္​းနားႀကီးက်ယ္​သည္​့ တိုုင္​းျပည္​ျဖစ္​သည္​။

အခ်ဳပ္​အ​ေနျဖင္​့ ဆိုရလွ်င္​ ျမင္​စိုင္​းျပည္​သည္​ တာဝတႎသာ နတ္​ျပည္​ကဲ့သို႔ပင္​ ခမ္​းနားႀကီးက်ယ္​​ေသာ တိုင္​းျပည္​ျဖစ္​​ေၾကာင္​း ၊ ျမင္​စိုင္​းျပည္​၌ ရာသီဥတုမွ်တ​ေကာင္​းမြန္​သျဖင္​့ ရာသီအလိုက္​ ပန္​းမ်ား ​ေဝ​ေဝဆာဆာ ဖူးပြင္​့​ေနၾက​ေၾကာင္​း ၊ ျမင္​စိုင္​းျပည္​သည္​ ဗုဒၶဘာသာ ၊ သာသနာ စည္​ပင္​ထြန္​းကား​ေန​ေသာ တိုင္​းျပည္​ျဖစ္​​ေၾကာင္​း ၊ ျမင္​စိုင္​းျပည္​၌ ​ေျမဆီ​ေျမၾသဇာ​ေကာင္​းမြန္​သျဖင္​့ စားနပ္​ရိကၡာမ်ားသည္​ ျပည္​သူမ်ားအတြက္​သာမက ​ေက်းငွက္​သာရကာမ်ားအတြက္​ပါ ဖံုလံုျပည္​့စံု​ေန​ေၾကာင္​း ၊ ျမင္​စိုင္​းျပည္​၏ စစ္​အင္​အား​ေတာင္​့တင္​းပံု ၊ ျမင္​စိုင္​းျပည္​၏ ယဥ္​​ေက်းမႈ ထြန္​းကားပံုႏွင္​့ ျမင္​စိုင္​းနန္​း​ေတာ္​၏ ခမ္​းနားႀကီးက်ယ္​ပံုတို႔ကို ​ေဖာ္​ျပထားသည္​ကို ​ေတြ႔ရပါသည္​။

ဦးျမတ္​စိုး​ေက်ာ္​
(ျမန္​မာစာ)

No comments:

Post a Comment