Sunday, September 29, 2019

ေရွးသန္းေခါင္စာရင္းမ်ားထဲက အာရ္ကာန္မြတ္စလင္ ေခၚ ႐ိုဟင္ဂ်ာမ်ား

ေရွးသန္းေခါင္စာရင္းမ်ားထဲက အာရ္ကာန္မြတ္စလင္ ေခၚ ႐ိုဟင္ဂ်ာမ်ား


ျမန္မာျပည္တြင္ “႐ိုဟင္ဂ်ာ မရိွ၊ ႐ိုဟင္ဂ်ာသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံသား မဟုတ္” စသည္ျဖင့္ အမုန္းတိုက္ေနစဥ္ ျပည္သူအခ်ဳိ႕ကလည္း  ဤအမုန္းတိုက္မႈကို ဘုမသိဘမသိ ေထာက္ခံေနၾကသည္။ မ်က္စိပိတ္ ေထာက္ခံေနျခင္းသည္ လူ႕အက်င့္မဟုတ္ေခ်။ လူသားသည္ ဉာဏ္ရည္ အျမင့္ဆံုးသတၱဝါျဖစ္သည္။ အမ်ားတကာေနာက္သို႔ လိုက္ပါျခင္းမဟုတ္ဘဲ စဥ္းစားဆင္ျခင္၍ အမွန္တရား ဘက္ေတာ္သို႔သာ ေနာက္လိုက္ရပါမည္။ ထို႔ေၾကာင့္ စဥ္းစာတတ္ေသာ ဉာဏ္ႀကီးရွင္မ်ားအတြက္ ေရွးကပင္ ႐ိုဟင္ဂ်ာလူမ်ဳိးရိွခဲ့ေၾကာင္း ေရွး သန္းေခါင္စာရင္းမ်ားထဲမွ  ခိုင္လံုေသာ အေထာက္အထားမ်ားႏွင့္ တကြ ဤေဆာင္းပါးကို တင္ျပျခင္းျဖစ္သည္။ 

လူဦးေရ သန္းေခါင္စာရင္းဆိုသည္ သတ္မွတ္ထားေသာအခ်ိန္ တစ္ခ်ိန္တည္းတြင္ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံ၏ လူဦးေရ အားလံုးဆိုင္ရာ လူမူေရး၊ စီးပြားေရး၊ ယဥ္ေက်းမႈ  အခ်က္အလက္မ်ားကို စုေဆာင္းျခင္း၊ ျပဳစုျခင္း၊ ဆန္းစစ္ျခင္း ႏွင့္ လူဦးေရစာရင္း ေကာက္ယူျပဳစုရေသာ လုပ္ငန္းစဥ္ တစ္ခုျဖစ္သည္။ ယင္းကို ဆယ္ႏွစ္ တစ္ႀကိမ္က် ျပဳစုေလ့ရိွသည္။ 

ၿဗိတိသွ်တို႔သည္  လူဦးေရ သန္းေခါင္စာရင္းကို ၁၈၀၀ ျပည့္ႏွစ္တြင္  စတင္ခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ လက္ေအာက္ခံႏိုင္ငံမ်ား၏ လူဦးေရစာရင္းကိုမူ ထိုအခ်ိန္တြင္  မသိႏိုင္ခဲ့ေခ်။ 

၁၈၇၂ ခုႏွစ္တြင္ ေကာက္ယူခဲ့ေသာ သန္းေခါင္စာရင္းသည္ အေရးပါေသာ သန္းေခါင္စာရင္းဟု မွတ္ယူႏိုင္သည္။ ယင္းတြင္ အခ်က္ (ေမးျမန္းျခင္း) ၁၇ ခု ပါရိွခဲ့သည္။ ထို သန္းေခါင္စာရင္းႏွင့္  ၿဗိတိသွ်အစိုးရ သိမ္းပိုက္ထားေသာ ကိုလိုနီနယ္ေျမ အားလံုးကို စာရင္း ေကာက္ယူႏိုင္ျခင္း မရိွခဲ့ပါ။ 

၁၈၈၁ ခုႏွစ္တြင္ ေကာက္ယူခဲ့ေသာ သန္းေခါင္စာရင္းသည္ ေခတ္မီ သန္းေခါင္စာရင္းဖက္သို႔ ႀကီးမားေသာ ေျခလွမ္းတစ္ခုအျဖစ္ လွမ္းခဲ့ေလသည္။ ဤသန္းေခါင္စာရင္းတြင္ ၿဗိတိသွ်ကိုလိုနီ  ပိုင္နက္တစ္ခုလံုးကို စာရင္း ေကာက္ယူႏိုင္သည္သာ မဟုတ္ဘဲ လူဦးေရစာရင္း၊ စီးပြားေရးႏွင့္ လူမႈေရး ဆိုင္ရာ အဂၤါရပ္မ်ားကိုလည္း တစ္သီးတစ္ျခားစီ ေကာက္ယူျပဳစုႏိုင္ခဲ့သည္။ ယင္းသန္းေခါင္စာရင္းကို ၿဗိတိသွ်အိႏၵိယ တိုက္တစ္ခုလံုးမွ ေကာက္ယူႏိုင္ခဲ့သည္။  

၁၈၉၁ ခုႏွစ္တြင္ ေကာက္ယူခဲ့ေသာ သန္းေခါင္စာရင္းသည္ ၁၈၈၁ ခုႏွစ္ သန္းေခါင္စာရင္း ခ်ဥ္းကပ္မႈ ႏွင့္ အားထုတ္မႈ တို႔ကို အေျခခံသျဖင့္ အထက္ဗမာျပည္၊ ကရွ္မီးယားေဒသႏွင့္ ဆိကၡိမ္ေဒသ အပါအဝင္ ကိုလိုနီပိုင္ နယ္ပယ္ေဒသမ်ားကို ၁၀၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ၿပီးစီးႏိုင္ခဲ့သည္။ ပထမ သန္းေခါင္စာရင္း မွ ခြဲျခားလာသည္က မိခင္ဘာသာစကားေနရာတြင္  မိဘဘာသာစကားဆိုင္ရာ အခ်က္အလက္မ်ားကို ရယူခဲ့သည္။ 

တတိယႀကိမ္ေျမာက္ သန္းေခါင္စာရင္းကို ၁၉၀၁ ခုႏွစ္၊ မတ္လတြင္ စတင္ခဲ့သည္။ အေသးစိတ္ စာရင္းေကာက္ယူရန္ မျဖစ္ႏိုင္သည့္ ေဝးလံေသာ ေဒသမ်ားတြင္ လူဦးေရစာရင္းကို အိမ္ေျခမ်ားအေပၚ အေျခခံ၍ ခန္႔မွန္းခဲ့သည္။ အဓိက အေျပာင္းအလဲမွာ အိမ္ေျခစာရင္း၊ အျခားေဒသ ဘာသာေရးနာမည္ခံ မ်ဳိးႏြယ္စုမ်ား သို႔မဟုတ္ လူမ်ဳိးမ်ားအစား ဟိႏၵဴလူမ်ဳိး၊ ဂ်ိန္းလူမ်ဳိး မ်ဳိးဇာတ္မ်ားကိုသာ ျဖည့္စြက္မွတ္တမ္းတင္ျခင္းျဖစ္သည္။  ႏိုင္ငံျခားဘာသာစကား ကိစၥတစ္ခုလည္း မိတ္ဆက္လာခဲ့ေပသည္။ 

၁၉၁၁ ခုႏွစ္ သန္းေခါင္စာရင္းသည္ ၿဗိတိသွ်ကိုလိုနီ ျပည္နယ္ ၁၄ ခုႏွင့္ မူရင္းျပည္နယ္ အားလံုးတြင္ စတင္ခဲ့သည္။ အဂၤလိပ္ဘာသာ ဆိုင္ရာ  ဗဟုသုတ အျပင္ အဂၤလိပ္စာေပဆိုင္ရာ အခ်က္အလက္မ်ားကိုလည္း စာရင္းေကာက္ယူခဲ့သည္။ 

၁၉၃၁ ခုႏွစ္ သန္းေခါင္စာရင္းသည္ ျပည္တြင္း ဆူပူလႈပ္ရွားမႈတစ္ခုႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္တည္း ေပၚေပါက္ခဲ့သည္။ ထို႔ျပင္ အလုပ္လုပ္ကိုင္သူ/မီွခို ႏွင့္ မိခင္ဘာသာစကားဆိုင္ရာ ေမးျမန္းျခင္းႏွစ္ရပ္ တိုးလာခဲ့သည္။  

ေနာက္ဆံုး သန္းေခါင္စာရင္းသည္ လြတ္လပ္ေရးမတိုင္မီ ၁၉၄၁ ခုႏွစ္တြင္ စစ္ေဘးက်ေနခ်ိန္၌ ျပဳလုပ္ခဲ့သည္။ ဤသန္းေခါင္စာရင္းတြင္ အေရးႀကီးေသာ ေျပာင္းလဲမႈမ်ားကို အတည္ျပဳခဲ့သည္။ အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာ (ပံုမွန္မဟုတ္ေသာ) နမူနာမ်ားကို အသံုးျပဳခဲ့သည္။ ၅၀ ေျမာက္ျဖတ္ပိုင္းသည္ သန္းေခါင္စာရင္းတြင္  တရားဝင္ျဖစ္ေသာနမူနာဟု အမွတ္အသားေပးခဲ့သည္။ ေမးျမန္းျခင္း ပံုစံမ်ားကို အက်ယ္ခ်ဲ႕ ျဖည့္စြက္္ခဲ့သည္။ 

(၆) ႀကိမ္ေျမာက္ သန္းေခါင္စာရင္း မတိုင္မီ ၁၉၂၁ ခုတြင္ လူဦးေရ၏ လူမ်ဳိး အုပ္စုခြဲရန္ ႀကိဳးပမ္းခဲ့သည္။ ယင္းအႀကိဳ ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ သန္းေခါင္စာရင္းမ်ားတြင္ လူဦးေရမ်ားကို ကိုးကြယ္ရာ ဘာသာေရးအရ သာ အုပ္စုခြဲျခင္း ျဖစ္သည္။ 

ယင္းသန္းေခါင္စာရင္း၏ အခန္း (၁၁)၊ စာပိုဒ္ ၁၅၇ တြင္ “ အင္ပါယာ ဇယား ၁၃ တြင္ အေရအတြက္မ်ားကို ဇယား သြင္းထားသည္ကား အင္ဒို-ဗမာ မ်ဳိးႏြယ္စု သံုးစု၊ ေဇဘာတီ လူမ်ဳိး၊ အာရ္ကာန္ မဟာေမဒင္လူမ်ဳိးႏွင့္ အာရ္ကာန္ ကမန္လူမ်ဳိး တို႔ကို အဆင္ေျပေစရန္ အုပ္စု “အက္စ္”တြင္ ေပါင္းထည့္ထားသည္။” ဟူ၍ ေရးသား ေဖာ္ျပထားသည္။ 

စာပိုဒ္ နံပါတ္ ၁၅၉ တြင္ အာရ္ကာန္ မဟာေမဒင္လူမ်ဳိးႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေဖာ္ျပထားသည္မွာ “ အာရ္ကာန္ မဟာေမဒင္လူမ်ဳိးသည္ အထူးသျဖင့္ စစ္ေတြခ႐ိုင္ (Akyab)တြင္ ေနထိုင္သူမ်ားျဖစ္ၿပီး စစ္တေကာင္းသား မဟာေမဒင္ႏွင့္ အာရ္ကာန္သူ တို႔မွ ဆင္းသက္လာသူမ်ားဟု ယူဆၾကသည္။ ယင္းသူတို႔သည္ အေနၾကာေသာ စစ္တေကာင္းသားမ်ားမွ ဆင္းသက္လာသည္ဟု ဆိုေသာ္လည္း ၎တို႔သည္ စစ္တေကာင္းသား အေခၚခံရျခင္းကို အၿမဲျငင္းဆန္ခဲ့သူမ်ား ျဖစ္ၾကေပသည္။ အာရ္ကာန္ မဟာေမဒင္အျဖစ္ေခၚေဝၚရန္ လိုလားသူမ်ားလည္း ျဖစ္ၾကသည္။ သို႔ရာတြင္ ရာသက္ပန္ အေျခခ်ေနထိုင္မႈသည္ အာရ္ကာန္သူမ်ားႏွင့္ လက္ထပ္ခဲ့ျခင္းကို ေပၚလြင္ေစသည့္အျပင္ အထက္ေဖာ္ျပခ်က္ႏွင့္လည္း ကိုက္ညီေနသည္။ စစ္တေကာင္း မဟာေမဒင္ႏွင့္ အာရ္ကာန္ မဟာေမဒင္တို႔သည္ လူမ်ဳိးအရ နီးစပ္မႈရိွေသာ္လည္း အာရ္ကာန္ မဟာေမဒင္သည္ သူတို႔ႏွင့္ ေရာေႏွာေပါင္းဖက္ျခင္း မျပဳခဲ့ဘဲ ကိုယ့္မ်ဳိးထဲမွ လက္ထပ္ေပါင္းသင္းကာ သီးျခားလူမ်ဳိးအျဖစ္ ရပ္တည္ေနသည္။ 

“စစ္ေတြမွာရိွသည့္ ဗုဒၶဘာသာ ရခိုင္တို႔က ရခိုင္ျပည္ ေကာ္မိရွ္နားအား သန္းေခါင္စာရင္းတြင္ ရခိုင္ႏွင့္အတူ အာရ္ကာန္ မဟာေမဒင္ကို ေပါင္းမထည့္ရန္  ေတာင္းဆိုခဲ့သည္။ စာရင္းေကာက္သူတို႔အား အမိန္႔စာ ထုတ္ခဲ့သည္မွာ အာရ္ကာန္ မဟာေမဒင္သည္ ဗမာျပည္ထဲတြင္ အၿမဲတမ္း အေျခစိုက္ ေနထိုင္သူျဖစ္ရမည္။ ထို႔ျပင္ ရခိုင္ႏွင့္ အိႏၵိယသားမ်ား၏ အဝတ္အစားမ်ဳိးကို ဝတ္ဆင္ျခင္းမျပဳသည့္သူျဖစ္ရမည္။ 

“အာရ္ကာန္ မဟာေမဒင္ လူဦးေရသည္ ၁၉၂၁ ခုႏွစ္တြင္ (၂၄၀၀၀) ေယာက္ စာရင္းသြင္းခံခဲ့ရသည္။ ေရွး သန္းေခါင္စာရင္းမ်ား၏ အာရ္ကာန္ မဟာေမဒင္ အေရအတြက္မ်ားကို ဇယား ၈ တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။ ဇယားတြင္ ကြဲျပားေသာ ကိန္းဂဏန္းမ်ားသည္ အာရ္အာန္မဟာေမဒင္ အေရအတြက္ကို ၫႊန္ျပသည္။ ၁၉၀၁ ခု သန္းေခါင္စာရင္း ဇယားတြင္မူ အာရ္ကာန္မဟာေမဒင္ လူမ်ဳိး စာရင္းကို ခြဲျခားေရြးထုတ္ႏိုင္ရန္ ခဲယဥ္းေလသည္။ မဟာေမဒင္လူမ်ဳိးသည္ ေရွးသန္းေခါင္စာရင္း သံုးခုစလံုးတြင္ ေဖာ္ျပခဲ့ေၾကာင္း ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။”

ဇယား နံပါတ္ ၈ တြင္ အာရ္ကာန္ မဟာေမဒင္ လူမ်ဳိးႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေဖာ္ျပထားသည္မွာ ေအာက္ပါအတိုင္းျဖစ္သည္။ 

ခုႏွစ္၊           ဦးေရေပါင္း၊           က်ား၊               မ

၁၉၂၁ ခု        ၂၃၇၇၅၊              ၁၂၇၄၀၊          ၁၁၀၃၅
၁၉၁၁ ခု        ၄၆၇၅၊                ၃၅၅၈၊             ၁၁၁၇
၁၉၀၁ ခု         ----                        ----                  ---
၁၈၉၁ ခု        ၄၆၆၊                  ၂၈၈၊               ၁၇၇

၁၉၃၂ ခု သန္းေခါင္စာရင္း၏ အစီရင္ခံစာ၊ အတြဲ ၁၂၊ ဗမာျပည္  အပိုင္း ၁၊ စာပိုဒ္ (၁၄၀) တြင္  “လြန္ခဲ့ေသာ သန္းေခါင္စာရင္း ေလးခုတြင္ ပါဝင္ခဲ့သည္ ကြဲျပားျခားနားသည့္ လူမ်ဳိးစုမ်ား၏ လူဦးေရစာရင္းကို ၿဗိတိသွ်အင္ပါယာ ဇယား ၁၈ တြင္ ထည့္သြင္းထားသည္။ ” ထိုဇယားတြင္ ၁၉၀၁ ခုႏွစ္မွ ၁၉၁၁ ခုႏွစ္ထိကို အင္ပါယာ ဇယား ၁၃ မွ ရရိွခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုဇယားကို ထည့္သြင္းရာတြင္ အခ်ဳိ႕ အခက္အခဲမ်ားႏွင့္လည္း ႀကံဳေတြ႕ခဲ့ရသည္။ ၁၉၀၁ ခုႏွစ္ အင္ပါယာ ဇယား (၁၃) တြင္ လူမ်ဳိးမ်ား၊ မ်ဳိးႏြယ္စုမ်ား၊ အုပ္စုမ်ား ထင္ရွားေသာ ဘာသာသာသနာအရ အမ်ဳိးအစား ခြဲျခားခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ဇယားတြင္  မည္သည့္ လူမ်ဳိး၊ မ်ဳိးႏြယ္စု၊ အုပ္စု မဆို ဘာသာမ်ဳိးစံုအတြက္ ႁခြင္းခ်က္ရိွခဲ့သည္။  အာရ္ကာန္ မဟာေမဒင္ လူမ်ဳိးအျဖစ္ အမ်ဳိးသား အေယာက္ (၈၀၀၀)၊ အမ်ဳိးသမီး အေယာက္ (၇၀၀၀) ခန္႔ ခန္႔မွန္းႏိုင္ခဲ့သည္။ ထိုသူတို႔ကို အုပ္စု အက္စ္ (အင္ဒို-ဗမာ လူမ်ဳိး) တြင္ စာရင္းသြင္းခဲ့သည္။ ၁၉၁၁ ခုႏွစ္ လူဦးေရ အေရအတြက္၌ မဟာေမဒင္လူမ်ဳိးအျဖစ္ အမ်ဳိးသား အေယာက္ (၁၀၀၀၀)၊ အမ်ဳိးသမီး အေယာက္ (၈၀၀၀) စာရင္းေကာက္ယူရရိွခဲ့သည္။ ” ဟူ၍ ေဖာ္ျပထားသည္။ 

စာပိုဒ္ ၁၄၁ တြင္ “ အိႏၵိယလူမ်ဳိးမ်ား၏ အေရအတြက္မွာ ၁၉၂၁ ခုတြင္ (၈၈၁၃၅၇) ေယာက္ မွ ၁၉၃၁ ခုတြင္ (၁၀၁၇၈၂၅) အထိ တိုးပြားလာခဲ့သည္။ (၁၃၆၄၆၈ ေယာက္ သို႔မဟုတ္ ၁၅.၅ ရာခိုင္ႏႈန္း) အခန္း (၁)၊ စာပိုဒ္ (၁၆) တြင္ ၁၉၂၁ ခုႏွစ္ သန္းေခါင္စာရင္းအရ အာရ္ကာန္ မဟာေမဒင္ အမ်ားအျပားသည္ သူတို႔ကိုယ္တိုင္ အိႏၵိယသားအျဖစ္ မွားယြင္းစြာ ေျပာင္းလဲခံယူခဲ့သည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ထိုအေရအတြက္ကို အၾကမ္းအားျဖင့္ ခန္႔မွန္းေသာ္ အေယာက္ (၁၀၀၀၀) မွ အေယာက္ (၁၅၀၀၀) ၾကား၌ ျဖစ္မည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အိႏၵယသား လူဦးေရတြင္ ၁၇ ရာခိုင္ႏႈန္း ဝန္းက်င္ တိုးပြားလာျခင္းျဖစ္သည္။ ” ဟူ၍ ေဖာ္ျပထားသည္။ 

စာပိုဒ္ (၁၄၃) တြင္လည္း “စစ္ေတြခ႐ိုင္တြင္ အာရ္ကာန္ မဟာေမဒင္ အမ်ားအျပား ေတြ႕ရသည္။ အျခား ခ႐ိုင္မ်ားျဖစ္ေသာ ေက်ာက္ျဖဴ တြင္ (၁၅၉၇ ေယာက္) ႏွင့္ သံတြဲ တြင္ (၁၆၅၈ ေယာက္) တို႔ကို သိသိသာသာ ေတြ႕ရပါသည္။ သူတို႔သည္ ရခိုင္အမ်ဳိးသမီးမ်ားက စစ္တေကာင္းသား တို႔ကို လက္ထပ္ျခင္းမွ ဆင္းသက္လာသည့္ မ်ဳိးဆက္မ်ားျဖစ္ၾကသည္။ ၎တို႔သည္ ေဒသခံ သီျခားလူမ်ဳိးအျဖစ္ အသိအမွတ္ခံရၿပီး ရခိုင္လူမ်ဳိးမ်ား၊   စစ္တေကာင္းသားတို႔ႏွင့္  မတူကြဲျပားသည့္ အဝတ္အစားမ်ားကို ဝတ္ဆင္ၾကသည္။ ၁၉၃၁ ခုႏွစ္တြင္ ဦးေရ ၅၁၆၁၅ ေယာက္ကို မွတ္တမ္းတင္ထားသည္။ ယင္းသည္ ၁၉၂၁ ခုနစ္ အေရအတြက္ (၂၃၇၇၅ ေယာက္)၏ ႏွစ္ဆေက်ာ္ ျဖစ္သည္။ ” ဟူ၍ ေဖာ္ျပထားသည္။ 

“စစ္ေတြခ႐ိုင္ႏွင့္ ေက်ာက္ျဖဴခ႐ိုင္ရိွ ကမန္လူမ်ဳိးမ်ားသည္ ၂၁၈၀ ေယာက္ မွ ၂၆၈၆ အထိ တိုးလာခဲ့သည္။”

၁၉၁၁ ခု သန္းေခါင္စာရင္၊ အစီရင္ခံစာ အတြဲ (၉) ၊ ဗမာ အပိုင္း၊ စာပိုဒ္ (၂၆၄) တြင္  “မြတ္စလင္မ်ဳိးႏြယ္စု အမ်ားစုသည္ စစ္ေတြခ႐ိုင္ႏွင့္ ရန္ကုန္ခ႐ိုင္တို႔တြင္ အမ်ားစုေနထိုင္ၾကသည္။ မြတ္စလင္ လူဦးေရ၏ ၅၆ ရာခိုင္ႏႈန္း ရိွသည္။ စစ္ေတြခ႐ိုင္ရိွ မြတ္စလင္မ်ားသည္ တိုင္းရင္းသားမ်ဳိးႏြယ္စု ျဖစ္ၿပီး အမ်ားအားျဖင့္ လယ္ယာလုပ္ကိုင္ၾကသည္။ ၁၉၀၁ ခုတြင္ စစ္ေတြခ႐ိုင္ရိွ မြတ္စလင္ လူဦးေရမွာ (၁၅၄၈၈၇) ရိွၿပီး၊ ၁၉၁၁ ခုတြင္ (၁၇၈၆၄၇) ေယာက္ ရိွခဲ့သည္။ 

သန္းေခါင္စာရင္းမ်ား အစဥ္အဆက္အရ “အာရ္ကာန္ျပည္တြင္ မြတ္စလင္လူမ်ဳိး အသိုင္းအဝိုင္းရိွခဲ့သည္။ အထူးသျဖင့္ စစ္ေတြခ႐ိုင္တြင္ ရိွၿပီး သူတို႔သည္ ေျပာင္းေရြ႕လာသူ စစ္တေကာင္းသားမ်ား၊ ဘဂၤါလီမ်ားႏွင့္ လံုးဝမတူၾကေခ်။ သူတို႔သည္ အာရ္ကာန္မြတ္စလင္မ်ား ျဖစ္ၾကသည္။” ၁၉၄၀ ခု ဘကၠစတာ အစီရင္ခံစာ ၊ စာပိုဒ္ (၇)  အရ “ဤ အာရ္ကာန္ မြတ္စလင္ အသိုင္းအဝိုင္းသည္ စစ္ေတြခ႐ိုင္တြင္ ေနထိုင္လာသည္မွာ အလြန္ၾကာေညာင္းခဲ့ၿပီ။ သူတို႔၏ ယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ့ထံုးစံအားလံုးသည္ တိုင္းရင္းသား မ်ဳိးႏြယ္စုျဖစ္ေၾကာင္း ရည္ၫႊန္းေနသည္။” ဟူ၍ ေဖာ္ျပထားသည္။ 

၁၈၂၅ ခုႏွစ္တြင္ အာရ္ကာန္ျပည္သည္ လူဦးေရ တစ္သိန္းသာ (မဂ္လူမ်ဳိး ၆၀၀၀၀၊ မြတ္စလင္ ၃၀၀၀၀ ႏွင့္ ဗမာ ၁၀၀၀၀) ရိွခဲ့ေသာ ၿဗိတိသွ်အင္ပါယာ တစ္ခုျဖစ္လာခဲ့သည္။ ဆိုလိုသည္မွာ 

၁၈၂၅ ခုမွ ၁၉၃၁ ခုအထိ စုစုေပါင္း လူဦးေရမွာ  ၁၈၂၅ ခုတြင္ ၁၀၀၀၀၀၊ ၁၉၃၁ ခုတြင္ ၁၀၀၈၃၃၅ ေယာက္ (ဆယ္ဆေက်ာ္) ျဖစ္၍ ရခိုင္လူမ်ဳိး ၆၀၀၀၀ တြင္ ၅၄၈၅၆၆ ေယာက္ (ဆယ္ဆခန္႔) တိုးလာၿပီး မြတ္စလင္ လူမ်ဳိးမွာမူ ၃၀၀၀၀ တြင္ ၅၄၂၄၈ (ႏွစ္ဆခန္႔) တိုးသည္တဲ့။ 

ရခိုင္ျပည္၏ လူဦးေရသည္ ၁၉၂၅ ခုမွ ၁၉၃၁ ခုႏွစ္ ႏွစ္ေပါင္း ၁၀၆ ႏွစ္ အတြင္း ဆယ္ဆ တိုးလာခဲ့သည္။ ထို႔အတူ အဆိုပါ ႏွစ္မ်ားအတြင္း ရခိုင္လူမ်ဳိး လူဦးေရသည္လည္း ဆယ္ဆခန္႔ တိုးပြားလာခဲ့သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ မြတ္စလင္ လူဦးေရသည္ ႏွစ္ဆခန္႔ တိုးလာရသနည္း။ ေစာဒကတက္စရာပင္ မဟုတ္ေလာ။ စင္စစ္အားျဖင့္ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ားသည္ ဓေလ့ထံုးစံအရ မြတ္စလင္ႏွင့္ ဟိႏၵဴလူမ်ဳိးမ်ားထက္ ေမြးဖြားႏႈန္း နည္းပါးလွသည္။ ဤေနရာတြင္ မြတ္စလင္သန္းေခါင္စာရင္း မွတ္တမ္းတင္မႈ မွားယြင္းႏိုင္ေၾကာင္း ျဖစ္ႏိုင္ေျခရိွသည္။ အာရ္ကာန္ မဟာေမဒင္ လူမ်ဳိး၏ လူဦးေရမွာ (၅၁၆၁၅) ေယာက္ မဟုတ္ဘဲ အေယာက္ (၃၀၀၀၀၀)ခန္႔ ျဖစ္သင့္ပါသည္။  

ထို႔ေၾကာင့္ ျမန္မာျပည္တြင္ ႐ိုဟင္ဂ်ာလူမ်ဳိး ေနသည္မွာ ယံုမွားသံသယ ျဖစ္ဖြယ္ မရိွပါ။ သမိုင္းမွတ္တမ္းအရ ရိွသင့္သည္ထက္ ပိုမိုေလ်ာ့သြားျခင္းသာ ျဖစ္ေလသည္။ 


🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁

ကိုးကား-

[ “Muslim of Arakan and Censuses of India” ေဆာင္းပါးကို လူထုဝဏၰက ျပန္ဆိုသည္။ ]

No comments:

Post a Comment