Thursday, August 20, 2020

သဘာဝလား၊ ဖန္တီးတာလား



သဘာဝလား၊ ဖန္တီးတာလား


တစ္ခါတုန္းက အညာရြာတစ္ရြာတြင္ ဖန္ဆင္းရွင္ကို ကိုးကြယ္တဲ့ ရေသ့တစ္ပါးႏွင့္ ထိုရြာရဲ႕ အိမ္နီးနားခ်င္းရြာမွာ သဘာဝတရားကို ကိုးကြယ္တဲ့ ပညာရိွ ရဟန္းေတာ္တစ္ပါး ရိွခဲ့တယ္တဲ့။ အယံုအၾကည္ကြဲလြဲေသာ္လည္း ရြာနီးနားခ်င္းေနထိုင္တာေၾကာင့္ သိကြၽမ္းၾကတယ္။ ခင္မင္ၾကတယ္။ အခ်င္းခ်င္း အျငင္းအခံုမ်ားလည္း တစ္ခါတစ္ေလ ျဖစ္တတ္တယ္။ 

တစ္ေန႔ ရေသ့ႏွင့္ ဦးဇင္းတို႔ ႏွစ္ပါးေတြ႕ဆံုၾကရာ စကားစျမည္ေျပာဆိုၾကရာတြင္ အေၾကာင္းတစ္ခုအေပၚ အျငင္းအခံု ျပင္းျပစြာ ျဖစ္သြားေလတယ္။ အေၾကာင္းက ဘာသာေရးဆိုင္ရာ ျဖစ္တယ္။ ရေသ့က စၾကဝဠာႀကီးကို ဖန္တီးခဲ့တဲ့ ဖန္ဆင္းရွင္တစ္ပါး ရိွတယ္လို႔ ေျပာတယ္။ ဦးဇင္းကေတာ့ သေဘာမတူပါဘူး။ စၾကဝဠာႀကီးဟာ ဓာတ္ႀကီးေလးပါးေၾကာင့္ အလိုအေလ်ာက္ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ သဘာဝတရားလို႔ ေျပာပါတယ္။ ဒီလို တစ္ခြန္းနဲ႔တစ္ခြန္း ဆန္႔က်င့္ေနတဲ့ စကားႏွစ္ရပ္ေၾကာင့္ သူမွန္ငါမွန္ အခ်င္းခ်င္း ျငင္းပြားလ်က္ရိွရာ စိန္ေခၚမႈအထိ ေရာက္သြားတယ္။ ရဟန္းက မိန္႔တယ္… ဖန္ဆင္းရွင္က ဖန္တီးတာကို ခင္ဗ်ား ခိုင္လံုတဲ့ သက္ေသအေထာက္အထားနဲ႔ ျပရမယ္။ ျပႏိုင္ရင္ ငါနဲ႔တကြ ငါ့တပည့္ေတြ အကုန္လံုး မင္းကိုးကြယ္တဲ့ဘာသာကို လက္ခံလိုက္မယ္။ တကယ္လို႔ မျပႏိုင္ဘူးဆိုရင္ေတာ့ ခင္ဗ်ားနဲ႔ ခင္ဗ်ား တပည့္အကုန္လံုး ငါကိုးကြယ္တဲ့ ဘာသာကို႔ ေျပာင္းရမယ္။ သေဘာတူလား။ ရေသ့က အတန္ငယ္ စဥ္းစားၿပီးေတာ့ “သေဘာတူပါတယ္" ဆိုၿပီး စိန္ေခၚမႈကို လက္ခံလိုက္ေလတယ္။ ဒါနဲ႔မၿပီးေသး။ အသိသက္ေသ သံုးေလးေယာက္ကို ေခၚေစကာ ကတိကဝတ္ျပဳတယ္။ ဘယ္ရက္ ၊ ဘယ္အခ်ိန္မွာ အမ်ားျပည္သူေရွ႕ေမွာက္ အေထာက္အထားနဲ႔ မပ်က္မကြက္ တင္ျပရမယ္လို႔ ႏွစ္ဖက္သေဘာတူ စာခ်ဳပ္တစ္ေစာင္ပါ လက္မွတ္ေရးထိုးလိုက္ေလတယ္။

ဒီအျငင္းပြားမႈသတင္းက ရက္ခ်င္းပင္ တစ္နယ္လံုး ပ်ံ႕ႏွံ႔သြားခဲ့တယ္။ သက္ဆိုင္ရာ ရြာခံလူႀကီးေတြကလဲ ဒီစိန္ေခၚပြဲကို အခမ္းအနားနဲ႔ ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ က်င္းပဖို႔ စီစဥ္တယ္။ ရြာကြင္းျပင္ႀကီးတစ္ေနရာတြင္ မ႑ိပ္ေတြထိုးကာ ျပင္ဆင္ခဲ့ၾကတယ္။ ရက္တစ္ပတ္ၾကာေသာ္ ကတိေပးထားတဲ့ ေန႔ေရာက္ၿပီ။ နံနက္ ၉ နာရီတြင္ စိန္ေခၚပြဲ စတင္မယ္ျဖစ္တယ္။ ဟိုေန႔က ကတိအတိုင္းေပါ့။ ႏွစ္ဖက္ပရိသတ္ေတြလဲ အုပ္လိုက္စုလိုက္ တေရြးေရြးေရာက္လာၾကေရာ့။ ကြင္းျပင္တစ္ခုလံုး အုတ္အုတ္သဲသဲျဖစ္ေနတယ္။ အခ်ိန္ေစ့ဖို႔ ေနာက္တစ္နာရီေလာက္ပဲ လိုေသးတယ္ ဆိုေတာ့ လူေတြလည္း စံုေနပါၿပီ။ ရဟန္းကလည္း တပည့္ေတြႏွင့္ ႂကြေရာက္လာတယ္။ က်မ္းေတြလည္း တစ္ထမ္းႏွစ္ထမ္းေလာက္ အတူယူေဆာင္လာတယ္။ ရေသ့ရဲ႕ တပည့္ေတြလည္း ေရာက္လာၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့ ထူးျခားတာက ဆရာရေသ့ကေတာ့ မေရာက္ေသးဘူး။ ရေသ့ဖက္က ပရိသတ္ေတြက လမ္းကိုေမွ်ာ္ရင္း တိုးတိုးတိတ္တိတ္ ေျပာေနၾကတယ္။

ေနာက္ ၁၅ မိနစ္ပဲ လိုေနတာ ခုထိ ဆရာမေရာက္ရေသးလား လို႔ ရေသ့တပည့္ေတြထဲ ညည္းညဴသူ ညည္းညဴ၊ မာန္တက္သူက မာန္တက္ေနတာေပါ့။ ဆရာက မုသားဝါဒီလား။ ေၾကာက္လို႔ထြက္ေျပးတာလား စတဲ့ အေတြးေတြနဲ႔ ဇေဝဇဝါ ျဖစ္ေနတယ္။ တစ္ခ်ဳိ႕က ငါတို႔႐ံႈးသြားရင္ ဘာသာေျပာင္းကိုးေျပာင္းရမယ္ လို႔ ငိုသံပါပါ ညည္းေနတယ္။ ၉ နာရီေစ့တာနဲ႔ ရဟန္းက စင္ေပၚႂကြလာကာ " ႂကြေရာက္လာၾကတဲ့ ပရိသတ္အေပါင္းတို႔… ဒီေန႔စိန္ေခၚပြဲကား စကားထိုးစရာေတာင္ မလိုဘူးထင္တယ္။ ၿပိဳင္ဖက္ ပ်က္ကြက္ေနျခင္းက အေျဖပါပဲ။ ေတြ႕ၿပီလား။ ဒီရေသ့က အသင္တို႔ကို လည္စားေနတာ။ အေထာက္အထား မျပႏိုင္လို႔ ခုထြက္ေျပးသြားၿပီ။ စၾကာဝဠာကို ဖန္ဆင္းရွင္က ဖန္တီးတာမဟုတ္ဘူး...ဆိုတာ ဖြင့္ျပစရာမလိုဘူး။ ဆရာရေသ့ ထြက္ေျပးသြားတာနဲ႔ နားလည္ၿပီထင္တယ္" လို႔ အႏိုင္ရေၾကာင္း ဂုဏ္ယူေနတယ္။ သဘာပတိနဲ႔ နယကတို႔ကလည္း ကတိအတိုင္း သာဘာေျပာင္းပါရန္ ဆရာရေသ့ရဲ႕ တပည့္ေတြကို ေတာင္းဆိုတယ္။ တပည့္ေတြက ခဏေလးေစာင့္ေပးပါ။ ဆရာမေရာက္ရင္ က်ေနာ္တို႔ ဘာသာကူးေျပာင္းျခင္းခံယူပါမယ္ လို႔ အသနားခံပါတယ္။ ဦးဇင္္းက မင္းတို႔ကို သနားတယ္။ အာ့ေၾကာင့္မလို႔ ေနာက္ထပ္ နည္းနည္းေစာင့္ေပးမယ္လို႔ သေဘာတူတယ္။

ရဟန္းေတာ္က စကားပါးစပ္ကေန မခ်ေသး။ ေခြၽးျပန္ အေမာဖန္ျဖင့္ ေျပးလြားေရာက္လာတဲ့ ဆရာရေသ့ကို လွမ္းျမင္လိုက္ရတယ္။  ေဒါသထြက္ေနေသာ လူအုပ္ေတြက ဆရာကို ျမင္ျမင္ခ်င္း ႐ိုင္းစိုင္း စကားသံေတြနဲ႔ပဲ ႀကိဳဆိုေနတယ္။ ခင္ဗ်ားက လူလိမ္ပါပဲ။ က်ေနာ္တို႔ အားလံုးကို ဒုကၡတြင္းထဲ တြန္းခ်လိုက္တာလား စသည္ျဖင့္ ဟစ္ေအာ္ ေစာ္တာေပါ့။ ဆရာရေသ့က ကြၽန္ေတာ္ကို ေျဖခြင့္ျပဳပါ။ က်ေနာ့္စကားကို နည္းနည္း နားေထာင္ေပးပါလို႔ အသနားခံတာေတာင္ မထိန္းႏိုင္ဘူး ျဖစ္ေနတယ္။ ပရိသတ္ေတြ နည္းနည္း ၿငိမ္သက္သြားတဲ့အခါက်မွ အခ်ိန္မီ မေရာက္ႏိုင္ျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းအရင္းကို ေျပာျပေလတယ္။

" က်ေနာ္ဟာ မိမိရဲ႕ဆႏၵနဲ႔ ေနာက္က်တာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေၾကာက္ရြံ႕ကာ အိမ္ထဲပုန္းေနတာလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ က်ေနာ့္အိမ္ကေန ဒီရြာကို လာေနက် လမ္းအတိုင္းဆိုရင္ အခ်ိန္ၾကာမွာစိုးလို႔ ရြာအေနာက္ဖက္က လယ္ကြင္းကို ျဖတ္၍ ထြက္လာခဲ့တယ္။ ဒီလမ္းက နာရီဝက္ေလာက္ေတာင္ သက္သာတယ္။  အာ့ေၾကာင့္ ဒီလမ္းကို ေရြးခဲ့တာ။ က်ေနာ္ေရွ႕ဆက္လာရင္း ကြင္းျပင္ကိုလည္း တစ္ဝက္ေလာက္ျဖတ္လာၿပီ။ အဲ့ဒီေနရာတြင္ ထူးဆန္းတဲ့ အေျခအေနတစ္ခုျဖစ္လာခဲ့တယ္။ အလိုအေလ်ာက္ ေျမႀကီးႏွစ္ျခမ္းကြဲကာ ျမစ္တစ္ခု ျဖစ္သြားတယ္။ တစ္ခါမွ မႀကံဳဖူးတဲ့ အေၾကာင္းေပါ့။ ယခင္က အဲ့ဒီေနရာမွာ ျမစ္ကေဝးစြ ေျမာင္းတစ္ခုေတာင္မရိွခဲ့ဘူး။ ေတာ္ေတာ္ ယံုရခက္တယ္။ က်ေနာ္ ျမစ္ကူးဖို႔ ႀကံမရျဖစ္ေနစဥ္ အလိုအေလ်ာက္ သစ္ပင္တစ္ပင္ေပၚလာတယ္။ တဖန္ သစ္ပင္လည္း အလိုလို ကြဲၿပီးေတာ့ ပ်ဥ္းခ်ပ္ေတြျဖစ္သြားကာ အခ်င္ခ်င္း စပ္သြားတယ္။ ေနာက္ဆံုး အလိုလို ေလွတစ္ခု ျဖစ္သြားေလတယ္။ က်ေနာျမင္ေနရတဲ့ ဟာေတြက အိပ္မက္မက္သလို က်ေနာ္ခံစားရတယ္။ က်ေနာ္ အဲ့ဒီေလွနဲ႔ မတတ္တတတ္ တက္ေလွာ္ရင္း ျမစ္ကူးရတာ အခ်ိန္ၾကာသြားတာပါ" လို႔ သူအေၾကာင္း စံုစံုလင္လင္ ေျပာျပတယ္။ 

အဲ့ဒီအခါ ရဟန္းေတာ္က " ဟား…ဟား… ၾကည့္ေလာ့ ပရိသတ္တို႔။ ဒီဆရာ က သာမန္ လူလိမ္မဟုတ္ဘူး။ မဟာလူလိမ္ ပါပဲ။ အသင္တို႔ ဒီလို ျဖစ္ပ်က္တာကို ယံုစရာလား။ အသင္တို႔ပဲ ဆံုးျဖတ္ၾကပါ။ ဒီဟာက လုပ္ႀကံဇာတ္တစ္ခုကို ေျပာျပကာ ပရိသတ္တို႔ကို အ႐ူးလုပ္ေနတာခ်ည္းပဲ" လို႔ ေဝဖန္ေထာက္ျပခဲ့တယ္။

ဆရာရေသ့က " က်ေနာ္က ျမစ္တစ္ခု အလိုလို ျဖစ္သြားတယ္ လို႔ ေျပာလို႔ မဟာလူလိမ္ ျဖစ္သြားခဲ့ရင္ မဟာစၾကာဝဠာႀကီတစ္ခုလံုးး အလိုလိုျဖစ္ေပၚလာတယ္လို႔ ေျပာတဲ့သူကို ဘာေခၚရလိမ့္မလဲ..ပရိသတ္တို႔။ ျမစ္တစ္ခုေတာင္ အလိုအေလ်ာက္ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးဆိုရင္ မဟာစၾကာဝဠာႀကီးက ဒီတိုင္း ဖန္ဆင္းရွင္မရိွဘဲ အလိုအေလ်ာက္ ျဖစ္ေပၚႏိုင္ပါ့မလား..ပရိသတ္တို႔" လို႔ ေကာက္ခ်က္ခ်လိုက္တယ္။ 

ဒါနဲ႔ ပရိသတ္တို႔က တညီတၫြတ္ လက္ခုပ္တီး ဩဘာေပးကာ ပြဲက်ေလသြားေလတယ္။ ေနာက္ဆံုးအႏိုင္အ႐ံႈးဆံုးျဖတ္ေလသတည္း။ 

(နတ္မ်က္စိ)



No comments:

Post a Comment