" ဟဂ်ရ္ အလ္ အဆြဒ္ (ေက်ာက္နက္) "
┄┅════❁❁════┅┄
စုစည္းတင္ျပ---> လူထုဝဏၰ
ဟာဂ်ရ္ အာလ္ အဆြာတ္ ( Hajar al Aswad ) သည္ ကာဘာအ္ ေက်ာင္းေတာ္ျမတ္၏ အေရွ႕ဘက္ ေထာင့္တြင္ တည္ရိွေသာ ေက်ာက္နက္ေတာ္ ျဖစ္တယ္။ တြာဖ္ ေတာ္ကို ၎ေက်ာက္ကို မ်က္ႏွာမူၿပီး စတင္ၿပီး မ်က္ႏွာမူလ်က္ အဆံုးသတ္ရတယ္။ ေခတ္အဆက္ဆက္ မ်ားစြာေသာ တမန္ေတာ္မ်ား၊ တမန္ေတာ္မြဟာမၼဒ္ (ﷺ) ၊ ဆြာဟဘာ သာဝကႀကီး ၊ ဘုန္းႀကီး ဂုဏ္ႀကီး ပုဂၢိဳလ္ထူးမ်ား၊ ေျမာက္မ်ားစြာေသာ မြတ္စလင္မ်ား စသည္တို႔က ဤေက်ာက္နက္ေတာ္ေပၚ ႏႈတ္ေတာ္ထားၿပီး ဟဂ်္ အုမ္ရာ ဝတ္ျပဳခဲ့ျခင္းျဖစ္ တယ္။
© ဟာဂ်ရ္ အလ္ အဆြာတ္ ကို ဂ်ႏၷြတ္မွ ပင့္ေဆာင္လာၿပီး တမန္ေတာ္ အီျဗာဟိမ္းအား ကာဘာအ္ ေက်ာင္းေတာ္၏ ေထာင့္စြန္း၌ တည္ေပးေတာ္မူရန္ လက္ေဆာင္ေပးျခင္းျဖစ္တယ္။ အိဗၺနိ အဘၻာစ္ ဆင့္ျပန္ခဲ့သည္မွာ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ အမိန္႔ရိွေတာ္မူသည္။ ေက်ာက္နက္ေတာ္သည္ ဂ်ႏၷြတ္မွ ပင့္ေဆာင္လာ သည္။ ၎၏ အေရာင္မွာ ႏို႔ရည္ထက္ ျဖဴျဖဴေဖြးေဖြး ရိွခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ အာဒမ္ (စြ)၏ သားမ်ား၏ မေကာင္းမႈ ဂုနဟ္ေၾကာင့္ အမည္းေရာင္သို႔ ေျပာင္းလဲသြားျခင္းျဖစ္တယ္။ [သီရ္မီဒီ]
© ဒိုအာ ဟူသမွ်ဟာ ဟဂ်ရ္ ေအ အာဆြာတ္ ေနရာ၌ လက္ခံေတာ္မူသည္။ ကိယာမတ္ ရွင္ျပန္ထမယ့္ေန႔ တြင္ ၎ကို နမ္းသူေတြအတြက္ ၎က သက္ေသခံမယ္။ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ (ဆြ)က အမိန္႔ရိွေတာ္မူသည္မွာ အသွ်င္ျမတ္ေတာ္က ဟဂ်ရ္ေအ အာဆြာတ္ ကို မ်က္စိႏွလံုး၊ ပါးစပ္တစ္ခု ႏွင့္ ျပန္လည္ ဖန္တီးမယ္။ ၎ကို နမ္းသူအတြက္ အီမာန္ရွင္အျဖစ္ သက္ေသထူေတာ္မူမယ္။ [သီရ္မီဒီ]
© ကို႐ိုက္ခ်္ မ်ဳိးႏြယ္စုေတြ ကာဘာဟ္ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးကို ျပန္လည္မြမ္းမံ တည္ေဆာက္တဲ့အခါ အျငင္းအခံု တစ္ရပ္ ေပၚေပါက္လာတယ္။ အဲ့ဒါက အေဆာက္အအံုေတာ္ဟာ ဟဂ်ရ္ ေအ အဆြာတ္ရိွတဲ့ ဌာနေတာ္အထိ ေရာက္တဲ့ခါ ဟဂ်ရ္ ေအ အဆြာတ္ ကို မူလေနရာေတာ္၌ ျပန္လည္ထားရိွရာတြင္ အျငင္းပြားၾကတာျဖစ္တယ္။ မကၠာဟ္ေရႊၿမိဳ႕ေတာ္တြင္ မ်ဳိးႏြယ္စု မ်ားရိွရာ မည္သူတို႔အုပ္စုက ေက်ာက္ေတာ္ကို ပင့္ေဆာင္ၿပီး ေနရာမည္နည္းတဲ့။ ငါငါ သူသူ လုပ္ရင္းနဲ႔ ျပည္တြင္းစစ္ျဖစ္ဖို႔ အလားအလာ ရိွေနၿပီ။ အဘူဒ္ဒါရ္ မ်ဳိးႏြယ္စုက ေသြးနဲ႔ အျပည့္ရိွေသာ ဇလံုတစ္လံုး ယူေဆာင္လာကာ မိုးႏြယ္စု အသီးသီးက လက္နစ္ျမႇပ္ၾကတယ္။ ဆိုလိုတာက သူတို႔ စစ္တိုက္ရန္ စိတ္ေရာ့ကိုယ္ပါ အဆင္အသင့္တဲ့။ သို႔ေသာ္ သူတို႔ ေေခါင္းေဆာင္ အဘူအုမၼာယာ အိဗၺနိ အလ္ မူဂီရာ ဆိုသူက ဆံုျဖတ္ခ်က္ တစ္ခုအေပၚ သေဘာတူၾကမွာလားလို႔ ေမးျမန္းတယ္။ အခ်က္က “ဒီဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို ဘနီရိွက္ဘား တံခါးမွ ပထမဆံုး ဝင္လာေသာသူက ဆံုးျဖတ္မည္’ ဟု ကမ္းလွမ္းခ်က္ကို ကို႐ိုက္ခ်္တို႔က သေဘာတူခဲ့တယ္။ ဒီေတာ့ အဲ့တံခါးမွ ပထမဦးဆံုးဝင္လာတာကို ေတြ႕ရတယ္။ အဲ့သူက အျခားမဟုတ္ပါဘူး။ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ ( ﷺ ) ပင္ျဖစ္တယ္။ ဒီ စီရင္ျခင္းက ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ နဗူဝသ္ ခရီး မစမီ ငါးႏွစ္အႀကိဳ ျဖစ္ေပၚခဲ့ျခင္းျဖစ္တယ္။ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္သည္ ေက်ာက္နက္ေတာ္ကို အဝတ္အစား တစ္ခုရဲ႕ အလယ္၌ ထားၿပီး အစြန္းအနား တစ္ဖက္စီကို မ်ဳိးႏြယ္စု ကိုယ္စားျပဳ အႀကီးအကဲ တစ္ဦးစီကို ကိုင္ေစခဲ့တယ္။ ထိုမွ စုေပါင္းပင့္ေတာ္မူၿပီး ေက်ာက္နက္ေနရာအနီးသို႔ ယူေဆာင္ေစသည္။ ထို႔ေနာက္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ ( ﷺ )ကိုယ္တိုင္ မိမိ၏ လက္ေတာ္ျမတ္ျဖင့္ ကိုင္ေဆာင္ကာ ေက်ာက္နက္ရဲ႕ မူလေနရာသို႔ ခ်ေပးေတာ္မူခဲ့တယ္။ ဤအေၾကာင္းက ကိုယ္ေတာ္ျမတ္( ﷺ )သည္ ကို႐ိုက္ခ်္ မ်ဳိးႏြယ္စုမ်ားအၾကား အျငင္းပြားမႈကို စစ္မက္သို႔ မကူးေျပာင္း သြားေအာင္ မိမိ၏ ဥာဏ္ပညာအစြမ္းျဖင့္ ကာကြယ္ေပးျခင္းပင္ျဖစ္တယ္။
© အိဗၺန အဘၺာစ္ (ရေသြ႕) ဆင့္ျပန္ခဲ့သည္မွာ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ (ﷺ) သည္ ေက်ာက္နက္ေရွ႕ လဲေလွာင္းေတာ္မူရာတြင္ မိန္႔ဆိုခဲ့သည္မွာ ဟဂ်ရ္ ေအ အဆြာတ္နဲ႔ မကာေမ အီျဗာဟိမ္း ေက်ာက္ႏွစ္လံုးဟာ ဂ်ႏၷတ္မွ ေက်ာက္မ်က္ရတနာေတြျဖစ္တယ္။ အကယ္၍ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ (ﷻ)က ယင္းတို႔ရဲ႕ အလင္းေတာ္ကို ႐ုပ္သိမ္းေပးျခင္း မျပဳလွ်င္ ၎တို႔က ကမ႓ာ အအေနာက္ျခမ္းနဲ႔ အေရွ႕ဘက္ျခမ္းရိွ အရာအားလံုးကို ေတာက္ပေစလိမ့္မည္။ [သီရ္မီဇီ]
© တရံေသာ္ခါ ဟဂ်ရတ္ အူေမာ္ရ္ (ရေသြ႕) က ဟာဂ်ရ္ ေအ အာဆြာတ္ကို နမ္းၿပီး ဤသို႔မိန္႔ဆိုဖူးသည္။ “သင္ဟာ ေကာင္းက်ဳိး သို႔မဟုတ္ ဆိုးက်ဳိး မေပးႏိုင္ေသာ ေက်ာက္တံုးတစ္တံုးျဖစ္ေၾကာင္းကို က်ေနာ္ ေကာင္းစြာ သိရိွပါတယ္။ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ (ﷺ) က အသင့္ကို နမ္းသည္ကို က်ေနာ္ မျမင္ခဲ့ပါလွ်င္ က်ေနာ္က လည္း နမ္းမယ္ မဟုတ္ေခ်။
အုေမာရ္(ရေသြ႕)သခင္က ဤသို႔ အဆိုျပဳရျခင္းမွာ ထိုေခတ္ အိစၥလာမ္သာသနာသို႔ ဝင္လာေသာ လက္သစ္စ လူအေျမာက္အမ်ားရိွခဲ့သည္။ သူတို႔ အထင္လႊဲမွာ စိုးလို႔ျဖစ္တယ္။ သူဟာ ေရွးအေမွာင္ေခတ္ လူေတြ ေက်ာက္ပုထိုးေတြ ကိုးကြယ္ခဲ့တာကို ယေန႔အထိ ကိုးကြယ္ေနတယ္လို႔ အထင္လႊဲ မွားစိုးလို႔ျဖစ္ တယ္။
အုေမာရ္ (ရေသြ႕)သခင္က ဤ အခ်က္ကို ထင္ရွားေစခဲ့သည္မွာ သူသည္ တမန္ေတာ္ျမတ္ (ﷺ) ၏ စြႏြတ္လမ္းစဥ္ကိုသာ လိုက္နာက်င့္ႀကံေနျခင္း ျဖစ္တယ္။ ေက်ာက္နက္ေတာ္ဟာ ဘုန္းတန္ခိုးႀကီး ေသာ္လည္း ၎ က ေကာင္းက်ဳိး ဆိုးက်ဳိးကို မေပးႏိုင္ပါ။
© ၉၃၀ စီအီး တြင္ ကာရ္မတီယန္း စစ္သည္ေတာ္တို႔၏ လက္ခ်ေၾကာင့္ ဟဂ်ရ္ေအ အဆြာတ္ေက်ာက္သည္ ကာဘာဟ္ေက်ာင္းေတာ္မွ အခိုးခံခဲ့ရသည္။ ကာရ္မတီယန္း စစ္သည္ေတာ္တို႔မွာ အိစ္မိုက္လီ ရီွယား ဂိုဏ္းဝင္ျဖစ္သည္။သူတို႔သည္ မကၠာဟ္ေရႊျပည္ကို ေမြေႏွာက္ရွာေဖြလ်က္ အဖိုးတန္ပစၥည္းမ်ားကို လုယက္ခိုးဝွက္ ယူေဆာင္ သြားခဲ့သည္။ အထြတ္အျမတ္ေနရာမ်ားကို မေလးမစား ျပစ္မွားခဲ့သည္။ ဇမ္ဇမ္ ေရတြင္းနံရံကို မြတ္စလင္ အေလင္းမ်ားျဖင့္ ေစာ္ကားခဲ့သည္။ ထို႔ျပင္ ေက်ာက္နက္ေတာ္ကို သူတို႔ အေျခစိုက္ရာ အိလ္ဆာ့ၿမိဳ႕၊ အေရွ႕ အလယ္ပိုင္း ဘာရိန္းသို႔ ပင့္ေဆာင္သြားခဲ့သည္။ သမိုင္းပညာရွင္ အလ္ဂ်ာဝါယီနီ၏ ကိုးကားေဖာ္ျပခ်က္အရ ၉၅၂ စီအီးတြင္ ျပန္လည္ေပးေဆာင္ခဲ့ၿပီး မူလေနရာသို႔ ျပန္လည္ေထာပနာခဲ့သည္။
© " ဟဂ်္ေရအဆ္ဝဒ္ (ေက်ာက္နက္) ရဲ႕ ေနာက္ခံ သမိုင္းေၾကာင္း တခု "
ဟစ္ဂ်္ရီ (317) ခုနစ္ ဇူလ္ဟစ္ဂ်္ဂ်ဟ္ လ (7)ရက္ ဘဟ္႐ိုင္း (ဘာရိန္း) ႏိုင္ငံ ရဲ႕ အာဏာပိုင္ အဗူသြာဟိရ္ ဆိုလိုင္မားန္ က မကၠဟ္ေရႊၿမိဳ႕ေတာ္ကို သိမ္းပိုက္လိုက္တယ္။ အလြန္တရာထိန္႔လန္႔ ေၾကာက္ရြံေနရတဲ့
အေျခအေနဆိုေတာ့ အဲ့ဒီႏွစ္မွာ ဟဂ်္ျပဳလုပ္ဖို႔ ခက္ခဲသြားတယ္။ မည္သူတဦး တေယာက္မွ အရ္ဖားသ္ကို သြားလို႔မရဘူး။ ဒီအျဖစ္အပ်က္ဟာ အစၥလာမ့္သမိုင္း တေလ်ာက္ ပထမဆံုး ဟဂ်္ျပဳလုပ္ျခင္းကို ရပ္တန္ ့ခဲ့တဲ့ အျဖစ္အပ်က္တခုအျဖစ္ သမိုင္းတြင္ခဲ့တယ္။
اناللہ واناالیہ راجعون
ဘဟ္႐ိုင္း(ဘာရိန္း) ႏိုင္ငံရဲ႕အာဏာပိုင္ အဗူသြာဟိရ္ ဆိုလိုင္မားန္က ဟဂ်္ေရအဆ္ဝဒ္ (ေက်ာက္နက္)ကို အလႅာဟ္အသွ်င္ျမတ္ အိမ္ေတာ္ကေန ဘဟ္႐ိုင္း (ဘာရိန္း) ႏိုင္ငံကို ယူေဆာင္သြားတယ္။
ေနာက္ပိုင္းမွာ အဗ္ဗာစီ မင္းဆက္ထဲက ခလီဖာ မြတ္က္သဒိရ္ဗိလႅာဟ္က အဗူသြာဟိရ္ ဆိုလိုင္မားန္ဆီကေန ဟဂ်္ေရအဆ္ဝဒ္ (ေက်ာက္နက္)ကို ေရႊဒဂၤါး သံုးေသာင္း နဲ႔ လဲလွယ္ဖို႔ သေဘာတူညီမႈျပဳၿပီး
ဟဂ်္ေရအဆ္ဝဒ္ (ေက်ာက္နက္) ကို အလႅာဟ္အသွ်င္ျမတ္ အိမ္ေတာ္သို႔ ဟစ္ဂ်္ရီ (339) ခုႏွစ္မွာ ျပန္လည္ ယူေဆာင္ခဲ့တယ္။
ေျပာရမယ္ဆိုရင္ (23) ႏွစ္တိုင္တိုင္ ကအ္ဗဟ္ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးမွာ ဟဂ်္ေရအဆ္ဝဒ္ (ေက်ာက္နက္) မ႐ွိဘဲ ျဖစ္ေနခဲ့တယ္။
ဟဂ်္ေရအဆ္ဝဒ္ (ေက်ာက္နက္)ကို သေဘာတူညီမႈအတိုင္း ျပန္လည္ယူေဆာင္ဖို႔အတြက္ ခလီဖာ မြတ္က္သဒိရ္ဗိလႅာဟ္က ဒိတ္ဒိတ္ႀကဲ အာလင္မ္ မုဟဒီးဆ္ ႐ိႈင္းခ္အဗၺဒြလႅာဟ္နဲ႔အတူ အဖြဲ႔တဖြဲ႔ကို ဘဟ္႐ိုင္း (ဘာရိန္း) ႏိုင္ငံ ေစလႊတ္ လိုက္တယ္။
♥အလႅာမဟ္ စူယူသြီး (ရဟ) က ဒီအျဖစ္အပ်က္ကို တင္ျပတယ္♥
မုဟဒီးဆ္ ႐ိႈင္းခ္ အဗၺဒြလႅာဟ္နဲ႔အဖြဲ႔ ဘဟ္႐ိုင္း (ဘာရိန္း) ႏိုင္ငံေရာက္ေတာ့ ဘဟ္႐ိုင္း (ဘာရိန္း) ႏိုင္ငံရဲ႕ အာဏာပိုင္က အလြန္ေမြးႀကိဳင္ၿပီး လွပတင့္တယ္တဲ့ ေဂလားဖ္ထဲကေန ေက်ာက္နက္ထုတ္ေပးၿပီး ေျပာတယ္။
ဒီဟာက ဟဂ်္ေရအဆ္ဝဒ္ (ေက်ာက္နက္) ျဖစ္တယ္။ အသင္တို႔ ယူသြားေတာ့။ မုဟဒီးဆ္ ႐ိႈင္းခ္ အဗၺဒြလႅာဟ္ ကေျပာတယ္။
ဒါဟာ ဟဂ်္ေရအဆ္ဝဒ္ (ေက်ာက္နက္) မဟုတ္ဘူး။ ဟဂ်္ေရအဆ္ဝဒ္ (ေက်ာက္နက္) မွန္ရင္ ဒီလကၡဏာ ႏွစ္ခု႐ွိရမယ္။ (၁) တခုက ေရထဲထၫ့္ရင္ ေရထဲမွာမျမဳပ္ဘူး ၊ (၂) ေနာက္တခုက မီးထဲထည့္ရင္ ပူမသြားဘူး။
အဲ့ဒီ ေက်ာက္တံုုးကို ေရထဲ ထည့္လိုက္ေတာ့ ျမဳပ္သြားတယ္။ တဖန္ မီးထဲ ထည့္လိုက္ေတာ့ အလြန္တရာ ပူၿပီးေတာ့ ကြဲသြားတယ္။
မုဟဒီးဆ္ ႐ိႈင္းခ္ အဗၺဒြလႅာဟ္ ကေျပာတယ္။
ဒါဟာ ဟဂ်္ေရအဆ္ဝဒ္ (ေက်ာက္နက္) မဟုတ္ဘူး။
ေနာက္ထပ္ ေက်ာက္တံုးတတံုး ယူလာတယ္။ အဲ့ဒီေက်ာက္တံုုးကို ေရထဲထည့္လိုက္ေတာ့
ျမဳပ္သြားတယ္။ တဖန္ မီးထဲ ထည့္လိုက္ေတာ့ အလြန္တရာ ပူၿပီးေတာ့ ကြဲသြားတယ္။
ငါတို႔ လိုခ်င္တာ ဟဂ်္ေရအဆ္ဝဒ္ (ေက်ာက္နက္) အစစ္လိုခ်င္တာ ၊ ဟဂ်္ေရအဆ္ဝဒ္ (ေက်ာက္နက္) အစစ္ ကိုယူလာတယ္။ ေရထဲ ထည့္လိုက္ေတာ့ ျမဳပ္မသြားဘဲ ပန္းသဖြယ္ ေရေပၚမွာ ေပၚေနတယ္။ တဖန္ မီးထဲ ထည့္ေတာ့ေအးေနတယ္။ မုဟဒီးဆ္ ႐ိႈင္းခ္ အဗၺဒြလႅာဟ္ ကေျပာတယ္။
ဒါမွ ဟဂ်္ေရအဆ္ဝဒ္ (ေက်ာက္နက္) အစစ္ ၊ ဒါပဲ ကအ္ဘဟ္ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးရဲ႕ က်က္သေရေဆာင္၊
ဒါပဲ ဂ်နၷသ္ ရဲ႕ေက်ာက္နက္။
အဗူသြာဟိရ္ ဆိုလိုင္မားန္ က အံ႔ၾသၿပီးေမးတယ္။
ဒီအေၾကာင္းအရာေတြကို အသင္ဘယ္ကေနသိတာလဲဲ?
မုဟဒီးဆ္ ႐ိႈင္းခ္ အဗၺဒြလႅာဟ္ ကေျပာတယ္။ ဒီအေၾကာင္းအရာေတြကို က်ေတာ္ တမန္ေတာ္ျမတ္ႀကီံး ﷺ ထံပါးကေန သိရတယ္။
"ဟဂ်္ေရအဆ္ဝဒ္ (ေက်ာက္နက္) ဟာ ေရထဲမွာ ျမဳပ္မွာဘူး။ မီးထဲမွာ ပူမွာမဟုတ္ဘူးး"
အဗူသြာဟိရ္ ဆိုလိုင္မားန္ က ေျပာတယ္။
ဒီသာသနာ ဟာ အလြန္တရာ မွ ျပည့္စံုေပတယ္။ ဟဂ်္ေရအဆ္ဝဒ္ (ေက်ာက္နက္) ကို မြတ္စလ္မာန္
ေတြဟာ အားအင္ခ်ိနဲ႔ေနတဲ့ ကုလားအုတ္ တေကာင္ေပၚ တင္ၿပီး ယူေဆာင္လာတယ္။ ထိုကုလားအုတ္ဟာ
အလြန္လ်င္ျမန္စြာနဲ႔ ကအ္ဗဟ္ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးထံ အေရာက္သယ္ေဆာင္လာတယ္။ ထိုအားအင္ခ်ိနဲ႔ေနတဲ့ ကုလားအုတ္ဟာ အလြန္တရာမွ အားအင္ေတြ ျပည့္ဝလာတယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ဟဂ်္ေရအဆ္ဝဒ္ (ေက်ာက္နက္) ဟာ မိမိရဲ႕ ဌာေနအမွန္ ဗိုင္သြလႅာဟ္ကို သြားေနလို႔ပါပဲ၊
ဒါေပမယ့္ ဟဂ်္ေရအဆ္ဝဒ္ (ေက်ာက္နက္)ကို ကအ္ဘဟ္ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးကေန ဘဟ္႐ိုင္း (ဘာရိန္း) ႏိုင္ငံ သယ္ေဆာင္ သြားစဥ္အခ်ိန္က ကုလားအုတ္ တေကာင္ၿပီး တေကာင္ သယ္ေဆာင္ရင္း ေသေသ သြားတယ္။ ဘဟ္႐ိုင္း (ဘာရိန္း) ႏိုင္ငံ အထိ ကုလားအုတ္ အေကာင္(40) ဟဂ်္ေရအဆ္ဝဒ္ ကို သယ္ရခဲ့သတဲ့။
© ဟာဂ်ရ္ ေအ အဆြတ္ ေတာ္သည္ စင္စစ္အားျဖင့္မူလက ျပည့္စံုေသာ ေက်ာက္တစ္လံုးရိွခဲ့သည္။ ေခတ္တစ္ေလွ်ာက္ သမိုင္းဝင္ျဖစ္ရပ္မ်ားေၾကာင့္ ယခု မတူကြဲျပားေသာ အရြယ္အစား အစိတ္အပိုင္း ရွစ္ခု ျဖစ္ေနသည္။ ၎အစိတ္အပိုင္းမ်ားကို ျပန္လည္တပ္ဆင္၍ ေက်ာက္ႀကီးအျဖစ္ျပဳလုပ္ကာ ေငြသတၱဳေဘာင္ ခတ္သိမ္းထားသည္။
အဗၺဒၺဳလႅာ ဗီန္း ဇူဘိုင္ရ္ (ရေသြ႕)သခင္သည္ ေငြသတၱဳေဘာင္ကို ပထမဦးဆံုး တပ္ဆင္ေပးၿပီး ေနာင္တြင္ လိုအပ္ေသာအခါ ေနာက္ဆက္ ခလီဖာေတြက မြမ္းမံ အစားထိုးေပးခဲ့သည္။
© အျခား အစိတ္အပိုင္း ေျခာက္ခု သည္ တူရကီႏိုင္ငံ အိစၥတန္ဘုလ္ၿမိဳ႕တြင္ ရိွသည္ဟု ဆိုၾကသည္။ တစ္ခုကို ျပာဗလီေတာ္ ေမဟဲရာပ္ေတာ္ ေရွ႕၌ ျပသထားသည္။ ေနာက္တစ္ခုကို စူေလမန္ဂူသခၤ်ဳိင္း၏ အဝင္မုခ္ဝ အေပၚ၌ တည္ရိွၿပီး က်န္ေလးခုမွာ စကုလႅဳ ေစဟိသ္ မဟ္မတ္ ပါစာ ဗလီ၌ တည္ရိွသည္။ (တစ္ခုက ေမဟ္ရာပ္ေပၚရိွသည္၊ ေနာက္တစ္ခုက တရားေဟာစင္ ေမမ္ေဘာရ္ ေအာက္ထပ္၌ ရိွသည္။ ေနာက္တစ္ခုက တရားေဟာစင္ ေမမ္ေဘာရ္ အေပၚထပ္၌ တည္ရိွသည္။ ေနာက္ဆံုးတစ္ခုက အဝင္ မုခ္တံခါးေပၚတြင္ အသီးသီး တည္ရိွသည္။) ဤေက်ာက္စိတ္မ်ား မွန္မမွန္ကိုမူ ေစာဒက တက္လ်က္ ရိွေန သည္။ တူရကီအင္ပါယာသည္ ယခုေဆာ္ဒီအေရဗီးယားႏိုင္ငံကို ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ သိမ္းပိုက္အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့သည့္ အေလွ်ာက္ ႏိုင္ငံ၏ အဖိုးတန္ အိစၥလာမ္သာသနာဆိုင္ရာ ဓာတ္ေတာ္ စြယ္ေတာ္မ်ားကို ပင့္ေဆာင္သြားခဲ့ သည္။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ေတာ္ (ﷻ) သာ အသိဆံုးျဖစ္သည္။
© မွတ္ရန္။ ။
ဟာဂ်ရ္ အလ္ အဆြာတ္ေက်ာက္ေတာ္ကို နမ္းသည့္အခါ သူတစ္ပါးကို တြန္းျခင္း၊ ဒုကၡေပးျခင္း၊ အႏၲရာယ္ျပဳျခင္းမ်ဳိး မျပဳသင့္ပါ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ဟာဂ်ရ္ေပ အဆြာတ္ေက်ာက္ေတာ္ကို နမ္းျခင္းသည္ စႏြတ္ေတာ္ျဖစ္ၿပီး အျခား တစ္ေယာက္ကို ဒုကၡေပးျခင္းသည္ ဟရာမ္ျဖစ္သည္။ ၎ေနရာတြင္ လူထူထပ္ေသာအခါ သခ္ဘီရ္ ရြတ္ဆိုလ်က္ မိမိလက္ျဖင့္ သို႔မဟုတ္ တစ္စံုတစ္ခုျဖင့္ ၫႊန္ျပၿပီး ၎ လက္ သို႔မဟုတ္ ဝတၳဳကို နမ္း႐ံုျဖင့္ လံုေလာက္ပါသည္။ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ (ﷺ) သည္ တိုက္႐ိုက္နမ္းျခင္းကိုလည္းေကာင္း လူထူထပ္ေသာအခါ တစ္ခုခု ၫႊန္ျပ၍ေသာ္လည္းေကာင္း ႏွစ္မ်ဳိးစလံုးကို ျပဳလုပ္ေတာ္မူခဲ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ႏွစ္မ်ဳိးစလံုးသည္ တမန္ေတာ္ျမတ္၏ စႏြတ္ေတာ္ျဖစ္ေၾကာင္း ထင္ရွားေစသည္။
ကိုးကာ။ The History of Makkah Mukarramah– Dr Muhammad Ilyas Abdul Ghani, Holy Makkah – Shaikh Safiur-Rahman Mubarakpuri, Wikipedia
-(تاریخ مکہ للطبری)
No comments:
Post a Comment