Diindahání

Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Sunday, June 12, 2016

အဆင့္ျမင့္ပညာေရးမွာ လူ႔အခြင့္အေရးဘာသာရပ္ သင္ေတာ့မယ္

အဆင့္ျမင့္ပညာေရးမွာ လူ႔အခြင့္အေရးဘာသာရပ္ သင္ေတာ့မယ္


မေမခ (voa news)
လူ႔အခြင့္ေရးဆိုင္ရာ ဘာသာရပ္ကို လာမယ့္ စာသင္ႏွစ္ကေနစၿပီး အဆင့္ျမင့္ပညာေရးမွာ ဘာသာရပ္တခုအေနနဲ႔ သင္ၾကားသြားဖို႔ စီစဥ္ထားတယ္လို႔ ပညာေရး ဝန္ႀကီးကေျပာလိုက္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ အေျခခံပညာေရးမွာ ထည္႔သြင္းသင္ၾကားတဲ့အခါမွာလည္း ပိုမိုထိေရာက္တဲ့သင္ၾကားေရးျဖစ္ဖို႔ လုပ္ေဆာင္မယ္ လို႔ ေျပာပါ တယ္။ ဒီအေပၚ လူ႔အခြင့္ေရးလႈပ္ရွားသူေတြက ႀကိဳဆိုၾကေပမဲ့ သင္ၾကားေရးပိုင္းမွာ အေျခခံက်က် နည္းစနစ္မွန္မွန္ သင္ၾကားႏိုင္ဖို႔နဲ႔ အေျခခံလူ႕ခြင့္အေရး ဆိုတာကို ေသခ်ာတိက်စြာေဖာ္ျပႏိုင္မယ့္ သင္ၾကားေရးျဖစ္ဖို႔ ေမွ်ာ္လင့္ေနၾကပါတယ္။ အျပည့္အစံုကုိ ဗီြအိုေအ ျမန္မာပိုင္းသတင္းေထာက္ မေမခက စုစည္းတင္ျပထားပါတယ္။

ပညာေရးဝန္ႀကီး ေဒါက္တာမ်ိဳးသိမ္းႀကီးက ၿပီးခဲ့တဲ့ ဇြန္ ၁၀ ရက္ေန႔က က်င္းပခဲ့တဲ့ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေဝးမွာ ခုလိုေျပာဆိုခဲ့တာပါ။ ကုလသမဂ ကထုတ္ျပန္ ထားတဲ့ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ လုူ႕အခြင့္အေရးေၾကျငာစတမ္းဆိုတာ လူတဦးခ်င္းဆီခံစားခြင့္ရွိတဲ့ ရပိုင္ခြင့္နဲ႔ တာဝန္ယူရမယ့္ တာဝန္ဝတရား ေတြကို ေဖာ္ျပသတ္မွတ္ ထားတဲ့ အေျခခံလူ႔အခြင့္အေရး သတ္မွတ္ ခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအခ်က္ေတြကို လာမယ့္ စာသင္ႏွစ္ကစၿပီး အဆင့္ျမင့္ပညာေရးရဲ႕ ဥပေဒပဘာသာရပ္မွာ ဘာသာတခု အေနနဲ႔သင္ယူေစေတာ့မွာပါ။ ဒီျပင္အေျခခံပညာေရးပိုင္းသင္ၾကားမႈမွာလည္း ထည္႔သြင္း သင္ၾကားတာမွာ ပိုမိုထိေရာက္ေစဖို႔ လုပ္ေဆာင္မယ့္ အပိုင္းကို ေဒါက္တာ မ်ိဳးသိမ္းႀကီးက အခုလိုေျပာျပ ပါတယ္။
“၂၀၁၅ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလ ၁ ရက္တြင္ျပဳလုပ္တဲ့ ဥပေဒပညာသင္ၾကားေရး အဖြဲ႔၏ အစည္းအေ၀း ဆံုးျဖတ္ခ်က္အရ Human Rights Law ဘာသာရပ္ကို တတိယႏွစ္ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသားမ်ားအတြက္ ၂၀၁၆-၂၀၁၇ ပညာသင္ႏွစ္မွစ၍ ဘဲြ႔အၾကိဳ core course အေနျဖင့္ ထည့္သြင္းသင္ၾကားသြား မွာျဖစ္ပါတယ္။”
ဒီလို သင္ၾကားေရးပိုင္းလုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြအေပၚ လူ႔အခြင့္အေရးလႈပ္ရွားသူေတြကေတာ့ ႀကိဳဆိုၾကပါတယ္။ ဒီ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာလူ႔အခြင့္အေရးေၾကညာစာတမ္းပါ အခ်ိဳ႕အခ်က္ေတြကို စစ္အစိုးရလက္ထက္ကတည္းက လူ႔အခြင့္အလမ္းဘာသာရပ္အေနနဲ႔ အေျခခံပညာက႑မွာ သင္ၾကားခဲ့ဖူးတာရွိပါတယ္။ ဒီလိုသင္ၾကားတာမွာ ရပိုင္ခြင့္ အခြင့္အလမ္းဆိုတာထက္ တာဝန္ပိုင္းကို သာဦးစားေပးေဖာ္ျပတဲ့ ျပည္သူ႔နီတိေတြကိုသာ သင္ၾကားေစခဲ့ၿပီး တကယ့္ လူ႔အခြင့္အေရးပိုင္းေတြကိုေတာ့ သင္ၾကားေပးခဲ့တာ မရွိခဲ့ပါဘူး။ သမတေဟာင္း ဦးသိန္းစိန္လက္ထက္မွာေတာ့ ကေလးသူငယ္ အခြင့္အေရးေတြကို ေဖာ္ျပထားတဲ့ သင္ခန္းစာေတြကို အေျခခံပညာက႑မွာထည္႔သြင္းခဲ့ေပမယ့္ ထိေရာက္တဲ့သင္ၾကားမႈ၊ စနစ္တက် သင္ျပႏိုင္မႈေတြမရွိခဲ့တာေတြ ရွိခဲ့တာေၾကာင့္ ထင္သေလာက္ခရီးမေပါက္ခဲ့တာေတြ ရွိတယ္လို႔ ေဝဖန္တာေတြရွိခဲ့ပါတယ္။ လူ႔အခြင့္အေရးဆိုတာကို တိက်စြာသံုးႏႈန္းတင္ျပဖို႔ ေခတ္အဆက္ ဆက္ အစိုးရေတြက ေခါင္းေရွာင္ခဲ့တာေတြရွိခဲ့တယ္လို႔ လူ႕အခြင့္အေရးလႈပ္ရွားသူေတြက ေထာက္ျပမႈေတြရွိခဲ့ပါတယ္။ အခုတႀကိမ္ သင္ၾကားမႈပိုင္မွာ ထည္႔သြင္းသင္ၾကားတာမွာ လိုသလို ပံုသြင္း မႈေတြကိုေဖာ္ျပမယ့္ သင္ရိုးညႊန္းတမ္းေတြ ျဖစ္မလာဖို႔ လူ႔အခြင့္အေရးလႈပ္ရွားသူေတြက လိုလားေနၾကပါတယ္။

ပညာေရးက႑သင္ၾကားေရးနည္းစနစ္မွာ သင္ၾကားဖို႔ တာဝန္ယူတဲ့သူေတြကို အေျခခံကေနအစ စနစ္တက် သင္ၾကားေပးၿပီး မွသာ ကေလးေတြကို သင္ၾကားဖို႔လို အက္တယ္လို႔လူ႔အခြင့္အေရး လႈပ္ရွားသူေတြက ေထာက္ျပတာေတြရွိေနပါတယ္။ ေထိေရာက္တဲ့ သင္ၾကားမႈ ျဖစ္ေစဖို႔ သင္ၾကားတာ မွာလည္း အလြတ္က်က္ဆိုတာထက္ ကေလးတေယာက္ရဲ႕စဥ္းစားပံုကေနတဆင့္ သင္ယူရတဲ့ ပံုစံမ်ိဳးျဖစ္ဖို႔လိုတယ္လို႔ လူ႔အခြင့္ အေရးလႈပ္ရွားသူ တန္းတူညီမွ်ေရးအဖြဲ႔ ဒါရိုက္တာ ဦးေအာင္မ်ိဳးမင္းက အခုလိုေျပာပါတယ္။
“သင္ရိုးညြန္းတန္းေတြကို အစိုးရေက်ာင္းေတြမွာ သင္ၾကားဖို႔အတြက္ လုပ္ေဆာင္ေနတာၾကာပါၿပီ။ အေကာင္အထည္မေဖာ္ႏိုင္ေသးပါဘူး။ သင္ၾကားမယ္ဆိုရင္ေတာင္မွ သင္ၾကားမယ့္သူရဲ႕ အခန္းက က႑အေရးႀကီးပါတယ္။ လူ႔အခြင့္အေရးေတြကို ႏွတ္တိုက္က်က္မွတ္ၿပီးေတာ့ သင္ၾကားမယ့္ ပံုစံမ်ိဳး လုပ္လို႔ရွိရင္ က်ေနာ္တို႔က ဘက္စံုဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေသာပညာေရး မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ ေနာက္တခါ နားမလည္ပဲသင္တဲ့အတြက္ လူ႔အခြင့္အေရးကို အယူအဆလြဲမွားမွာျဖစ္တဲ့အတြက္ အႏၱရာယ္အမ်ား ႀကီးရွိႏိုင္ပါတယ္။ သင္ရိုးညႊန္းတန္းေတြကို ျပင္ဆင္တဲ့အခ်ိန္မွာ ကေလးေတြကိုယ္တိုင္က ပါ၀င္စည္းစားမႈ ကိုဖြင့္ေပးေသာ participatory နည္းလမ္းျဖစ္ဖို႔လိုအပ္တယ္။ သင္ၾကားတဲ့သူေတြကိုလည္း ေလ့က်င့္ၿပီးမွ မွန္ကန္ေသာ ဗဟုသုတေတြေပးႏိုင္ေသာ ကေလးေတြရဲ႕ပါ၀င္မႈကို ေလးစားၿပီးေတာ့ လူ႔အခြင့္အေရး မူ၀ါဒေတြကို က်င့္သံုးေသာ သူေတြျဖစ္ဖို႔လိုအပ္ပါတယ္။ လူ႔အခြင့္အေရးဆိုတာ စာအရက်က္ၿပီးေတာ့ တကယ္တမ္း က်င့္သံုးႏိုင္တဲ့အရာမ်ိဳးမျဖစ္ရင္ေတာ့ မွားယြင္းေသာပညာေရးသင္ၾကားမႈပံုစံျဖစ္ေနတာကို သတိျပဳသင့္ပါတယ္။”
NLD အစိုးရလက္ထက္မွာ လူ႔အခြင့္အေရးလႈပ္ရွားသူေတြဘက္က လူ႔အခြင့္အေရးစံႏႈန္းေတြပို တိုးတက္လာဖို႔ ေမွ်ာ္လင့္ထားၾကသလို ခုလိုသင္ၾကားေရးပုိင္း သင္ရိုးညႊန္းတမ္းမွာ သင္ၾကားမယ့္ အပိုင္းမွာလည္း ထိေရာက္တဲ့ သင္ၾကားမႈေတြနဲ႔ကေလးေတြကိုသင္ၾကားလာႏိုင္ဖို႔ ပညာေရးဝန္ႀကီးကေတာ့ ဒီလူ႔အခြင့္အေရးဆိုင္ရာသင္ၾကားမႈေတြအျပင္ ျပည္သူေတြပိုမိုသိရွိလာႏိုင္ဖို႔ ေရဒီယိုေတြ ရုပ္ျမင္သံၾကားေတြကပါ အသိပညာေပးဖို႔ေတြပါ လုပ္ေဆာင္သြားမယ္လို႔ ေျပာဆိုထားပါတယ္။

For more: visit here>>>

No comments:

Post a Comment