အစပ္ေျခာက္ပါး
၁။ သတ္ေစ့ႏွက္
သံုးခ်က္ညီ စပ္နည္း
၂။ ခ်ိန္ခြင္လွ်ာ စပ္နည္း
၃။ ထိပ္ခ်င္းထပ္ စပ္နည္း
၄။ ထိပ္ခ်င္းခြၽတ္ စပ္နည္း
၅။ ဦးတိုက္ စပ္နည္း
၆။ ဘီလူးရယ္ စပ္နည္း
(၁) သတ္ေစ့ႏွက္ သံုးခ်က္ညီ စပ္နည္း ( ၄ + ၃ + ၂ )
- ကာရန္အၾကားအလပ္ မရွိေအာင္ (၄ + ၃ + ၂) (၄ + ၃ + ၂)ျဖင့္
ကာရန္သံုးခ်က္ညီစြာ ယွဥ္တြဲ၍ ဖြဲ႕ႏြဲ႕ရသည္။
- ကာရန္မ်ား၌ အသတ္မ်ားလည္း တူရသည္။ ဤစပ္နည္းကို " သတ္ေစ့ႏွက္ သံုးခ်က္ညီ " စပ္နည္းဟု ေခၚသည္။
" နည္းယူရန္ (၁) "
မဲဇာေတာင္(ေျခ) * * * ±
စီးေထြ(ေထြ)တည့္ * * ± *
ျမစ္(ေရ)ဝန္းလည္ * ± * * ။
" နည္းယူရန္ (၂) "
ခ်စ္၍ေခၚ (ရာ) * * * ±
လိုက္ခ်င္(ပါ) လည္း * * ± *
ေနာ္(ဇာ) ေရႊကံုး * ± * * ။
--------------------------
(၂) ခ်ိန္ခြင္လွ်ာ စပ္နည္း(၄+၃+၂)
- (၄+ ၃+ ၂)ကာရန္တို႕တြင္ (၄+၂)
အစကာရန္ႏွင့္ အဆံုးကာရန္တို႔ကို အသံေရာ အသတ္ပါတူေစ၍ (၃)ခုေျမာက္ အလယ္ကာရန္ကို
အသံတူၿပီး အသတ္မတူေစဘဲ စပ္ဆိုေသာနည္းကို "ခ်ိန္ခြင္လွ်ာ စပ္နည္း"ဟုေခၚသည္။
" နည္းယူရန္ (၁) "
ေၾကျငာခပ္(သိမ္း) * * * ±
ရန္စစ္(ထိန္း)လည္း * * ± *
မ(တိမ္း)ပါမူ * ± * * ။
" နည္းယူရန္ (၂) "
မည္လွ်င္မ(တိမ္) * * * ±
ကုကၠိဳ(ထိန္)ဟု * * ± *
ခ်ဳပ္(ၿငိမ္)သာယာ * ± * * ။
---------------------
(၃) ထိပ္ခ်င္းထပ္ စပ္နည္း
(၄ + ၃ + ၁)
- သံုးခ်က္ညီစပ္ထံုးအတိုင္း ေရး
စပ္သီကံုးေသာ္လည္း (၄ + ၃ + ၁)
ဟု ေနာက္ဆံုးကာရန္ ေဖာက္ျပန္၍
တစ္မ်ဳိးစပ္ဆိုထားျခင္းကို
" ထိပ္ခ်င္းထပ္ စပ္နည္း " ဟုေခၚသည္။
" နည္းယူရန္ (၁) "
ျမဴေမွာင္အ(သစ္) * * * ±
တိမ္ခိုး(ျဖစ္)ခဲ့ * * ± *
(ျမစ္)လည္းတေထြ။ ± * * * ။
" နည္းယူရန္ (၂) "
ေတာင့္ေငြ႕ေဝ(ေဝ) * * * ±
အေထြ(ေထြ)ႏွင့္ * * ± *
(ေလ)လည္းေရာေရာ။ ± * * *။
--------------------
(၄) ထိပ္ခ်င္းခြၽတ္ စပ္နည္း (၄+၂)
- (၄ + ၃ + ၂) သံုးခ်က္ညီစပ္နည္း ၌ *ေလးလံုးစပ္ကဗ်ာတြင္ အလယ္တစ္ပုဒ္ကို ကာရန္ျမွဳပ္၍*
(၄ +၂) (၄ +၂)ျဖင့္ ထိပ္ခ်င္းလြဲလ်က္ ဒြန္တြဲသလို စပ္ဆိုရေသာ နည္းကို "ထိပ္ခ်င္းခြၽတ္ စပ္နည္း" ဟု ေခၚသည္။
" နည္းယူရန္ "
"တသေႏၶ(ေဓ) * * * ±
တ(ေပ)လ်ဥ္{လ်ဥ္} * ± * ×
တ{ညင္}ဆိုး[ဆိုး] * × * +
တ[ၫွိဳး]လ်/လ်/ * + * ~
တ/သ/လြမ္းလြမ္း * ~ *
တသမ္းဟယ္ဟယ္
တတြယ္တာတာ
တဟာလႈိက္လႈိက္
တရႈိက္ငင္ငင္
တပင္ပန္းပန္း
တဝန္းလ်ားလ်ား" … …
--------------------------
(၅) ဦးတိုက္ စပ္နည္း (၄ + ၁)
- ပထမပါဒ၏ စတုတၳအကၡရာႏွင့္ ဒုတိယပါဒ၏ ပထမအကၡရာတို႕ ကာရန္တူၾကရမည္။
- ေရွ႕ေနာက္ ဦးတိုက္ ထိပ္ခ်င္းကိုက္ေအာင္ ေတ့ဆက္နည္းကို " ဦးတိုက္ စပ္နည္း " ဟုေခၚသည္။
" နည္းယူရန္ "
တိုင္းအတည္(တည္) * * * ±
(ျပည္)အစို{႕စို႕} ± * * ×
{ၿမိဳ႕}အခန္း[ခန္း] × * * +
[နန္း]အသီး/သီး/ + * * ~
/ထီး/အဆူဆူ … … ~ * * - … …
----------------------
(၆) ဘီလူးရယ္ စပ္နည္း
(၄ +၂ ။ ၄ + ၂ )
- ပထမပါဒ၏ စတုတၳအကၡရာႏွင့္ ဒုတိယပါဒ၏ ဒုတိယအကၡရာတို႕သည္ ကာရန္တူၾကသည္။
- အသတ္ႏွစ္ခုတို႕၏ အစဥ္မျပတ္ တစ္ဆက္တည္း ေျပာင္းကူး၍ စပ္ဆိုျခင္းကို "ဘီလူးရယ္ စပ္နည္း" ဟုေခၚသည္။
" နည္းယူရန္ "
သူတို႕ေသြ(ဖည္) * * * ±
ဟုတ္(သည္)မွန္{ဘြယ္} * ± * +
ဝမ္း{ဝယ္}ဝိုးဝါး … … + * *
ဤကဗ်ာ၌ နံပါတ္(၄) ထိပ္ခ်င္းခြ်တ္ စပ္နည္းကဲ့သို႕. (၄+၂) (၄+၂) စပ္ဆိုထားေသာ္လည္း ေရွ႕ညသတ္(ဖည္+သည္) ၂ ခုသည္ ကာရန္တစ္မ်ဳိး
ေနာက္ယသတ္(ဘြယ္+ဝယ္) ၂ခု
သည္ ကာရန္ တစ္မ်ဳိးအားျဖင့္
ကာရန္ႏွစ္ခုကို တစ္ဆက္တည္း
ေျပာင္းကူး၍ စပ္ဆိုထားေသာေၾကာင့္ "ဘီလူးရယ္ စပ္နည္း" မည္ေလ၏။
ဤဘီလူးရယ္စပ္နည္းကား မိမိခ်ည္းသီးျခားမရွိႏိုင္ေပ။
တစ္ျခားစပ္နည္းတြင္ တစ္ခါတစ္ရံ ဝင္ေရာက္စြက္ဖက္၍ စပ္ဆိုရျခင္းသာျဖစ္သည္။
စပ္နည္းတို႕တြင္…
၁။ သတ္ေစ့ႏွက္
သံုးခ်က္ညီစပ္နည္း
၂။ ခ်ိန္ခြင္လွ်ာ စပ္နည္း
၃။ ထိပ္ခ်င္းထပ္ စပ္နည္းတို႕မွာ
သံုးပါဒတြဲ၍ စပ္ဆိုေသာ လကၤာ
စပ္နည္းမ်ားျဖစ္ၾကသည္။
၄။ ထိပ္ခ်င္းခြ်တ္ စပ္နည္း
၅။ ဦးတိုက္ စပ္နည္း
၆။ ဘီလူးရယ္ စပ္နည္းတို႕မွာ
ႏွစ္ပါတြဲ၍ စပ္ဆိုေသာ လကၤာစပ္နည္းမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။
မွတ္ခ်က္။ ။ သံုးပါဒတြဲ၍ စပ္ရေသာ လကၤာစပ္နည္း ေလးမ်ဳိးအနက္ " သတ္ေစ့ႏွက္ သံုးခ်က္ညီ"
စပ္နည္းႏွင့္ "ထပ္ခ်င္းထပ္ စပ္နည္း" တို႔သည္ ပညာရွိမ်ား အသံုးမ်ားေသာ စပ္နည္းမ်ားျဖစ္သည္။
ျမန္မာကဗ်ာခ်စ္သူမ်ားကို ေလးစားခင္မင္ျခင္းမ်ားစြာျဖင့္…
ေက်ာ္စိုးရွိန္ (ျမန္မာစာ)
6 - 1 - 2019
No comments:
Post a Comment