၂၀၂၀ ျပည့္ႏွစ္၊ ဇႏၷဝါရီလ ၂၄ ရက္မွ ၂၆ ရက္အထိ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ ဗဟန္း၌ က်င္းပခဲ့ေသာ လူသားဆန္မႈအတြက္ ကဗ်ာ [Poetry for Humanity] ကဗ်ာရြတ္ဆိုပြဲတြင္ ပထမဆံုးအႀကိမ္အျဖစ္ အျခားတိုင္းရင္းသား ကဗ်ာဆရာမ်ားႏွင့္အတူ ႐ိုဟင္ဂ်ာတိုင္းရင္သား ကဗ်ာဆရာမ်ားက ပါဝင္ခဲ့တယ္။ ႏိုင္ငံတစ္ဝန္းက ကဗ်ာဆရာ ၄၀ ေက်ာ္ ပါဝင္ခဲ့သည့္ အခမ္းအနားတစ္ခုလည္းျဖစ္သည္။ ကဗ်ာအႏုပညာသည္ အသားအေရာင္၊ လူမ်ဳိး၊ အသက္အရြယ္ ခြဲျခားမႈကို လံုးဝ လက္မခံေၾကာင္း ျပသသြားေသာ သမိုင္းဝင္ ေျခလွမ္းတစ္လွမ္း ျဖစ္ပါတယ္။
႐ိုဟင္ဂ်ာကဗ်ာဆရာမ်ားသည္ မိမိတို႔ ျဖတ္သန္းေနရေသာဘဝ၊ ခံစားခ်က္၊ ခံယူခ်က္ တဲ့အေၾကာင္းအရာအေပၚ ကဗ်ာမ်ားေရးဖြဲ႕ကာ အသီးသီး ရြတ္ျပကာ မိမိတို႔ ခံစားခ်က္ေတြကို ျမန္မာျပည္တို႔အား မွ်ေဝခဲ့သည္။ သူတို႔သည္ ကဗ်ာစာေပမွတဆင့္ အမ်ဳိးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးကို ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္မယ္ဟု ယံုၾကည္ၾကပါတယ္။ ႐ိုဟင္ဂ်ာကဗ်ာဆရာမ်ားႏွင့္ သူတို႔၏ ေရြးခ်ယ္ခံကဗ်ာမ်ားကို ေအာက္တြင္ေဖာ္ျပခဲ့ပါတယ္။
အဆိုပါ ကဗ်ာရြတ္ပြဲတြင္ ပါဝင္ခဲ့ေသာ ႐ိုဟင္ဂ်ာကဗ်ာဆရာမ်ားမွာ-
၁။ ေမယုအာလီ
၂။ ယ်ာတင္ (႐ိုဟင္းသား)
၃။ အာဗၺဒူလ္ခါန္
၄။ အာဇာတ္မိုဟာမြတ္
၅။ ရွာဟီးဒါ (ခ) ဝင္းဝင္းေမာ္
၆။ ေအနာမုလ္ဟာေဆာင္း
တို႔ျဖစ္ၾကတယ္။
႐ိုဟင္ဂ်ာကဗ်ာဆရာမ်ား၏ ကဗ်ာမ်ားမွာ-
၁။ ကြၽန္ေတာ္ပါ... ႐ိုဟင္ဂ်ာတစ္ဦး
ကြၽန္ေတာ္ ေမြးဖြားလာတ့ဲအခါ
ကြၽန္ေတာ္ဟာ သင့္လို ကေလးတစ္ေယာက္ မျဖစ္ခ့ဲပါ။
ေမြးစာရင္း ပိုင္ဆိုင္ခြင့္ မရရိွဘဲျဖစ္ခ့ဲေတာ့
လူေသအေလာင္းတစ္ေလာင္းက့ဲသုိ႔ ျဖစ္ရသူသာ။
ကြၽန္ေတာ္ တစ္ႏွစ္သားအရြယ္ေရာက္တ့ဲအခါ
ကြၽန္ေတာ္ဟာ သင့္လို သူငယ္တစ္ေယာက္ မျဖစ္ခဲ့ပါ။
လူမ်ဳိးဝိေသသတစ္ခု ပိုင္ဆိုင္ခြင့္ မရရိွဘဲျဖစ္ခ့ဲေတာ့
ေမြးစားသား တစ္ေယာက္က့ဲသုိ႔ ျဖစ္ရသူသာ။
ကြၽန္ေတာ္ ေက်ာင္းသြားတက္တ့ဲအခါ
ကြၽန္ေတာ္ဟာ သင့္လို ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ မျဖစ္ခဲ့ပါ။
ဗမာလူမ်ဳိး မ်က္ႏွာသြင္ျပင္ မပိုင္ဆိုင္ဘဲျဖစ္ခ့ဲေတာ့
ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေရာင္ျခည္ကင္းတ့ဲ
မႏွစ္ၿမိဳ႕စရာ အနာဂတ္တစ္ခုလို ျဖစ္ရသူသာ။
ကြၽန္ေတာ္ အျခားေသာေက်းရြာတစ္ခုကုိ ေရာက္သြားခ့ဲတ့ဲအခါ
ကြၽန္ေတာ္ဟာ သင့္လို ေဒသခံတစ္ေယာက္ မျဖစ္ခဲ့ပါ။
ညအိပ္ခိုလံႈခြင့္ရယူၿပီး ေနခ့ဲရေတာ့
ထိန္းမရခ်ဳပ္မရတ့ဲ အခ်ဳပ္သားတစ္ေယာက္က့ဲသုိ႔ ျဖစ္ရသူသာ။
ကြၽန္ေတာ္ ၿမိဳ႕နယ္ေက်ာ္ၿပီး သြားခ့ဲရတ့ဲအခါ
ကြၽန္ေတာ္ဟာ သင့္လို ႏိုင္ငံသားတစ္ဦး မျဖစ္ခဲ့ပါ။
ပံုစံ-၄ ဆိုတ့ဲ ခရီးသြားလာခြင့္စာရြက္ကေလးကုိ ကိုင္ေဆာင္ခ့ဲရေတာ့
စားက်က္လွည့္လည္သူတစ္ေယာက္က့ဲသုိ႔ ျဖစ္ရသူသာ။
ကြၽန္ေတာ္ တကၠသိုလ္သြားတက္တ့ဲအခါ
ကြၽန္ေတာ္ဟာ သင့္လို ေမာင္မယ္သစ္လြင္တစ္ဦး မျဖစ္ခ့ဲပါ။
အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းဝင္ အထူးျပဳဘာသာ သင္ခြင့္မရေတာ့
တရားမဝင္သူတစ္ေယာက္က့ဲသုိ႔ ျဖစ္ရသူသာ။
ကြၽန္ေတာ္ လူသူမ်ားနဲ႔ ခ်ဥ္းကပ္တ့ဲအခါ
ကြၽန္ေတာ္ဟာ သင့္လို သူတစ္ပါးရဲ႕ လက္ခံစရာလူတစ္ဦး မျဖစ္ခ့ဲပါ။
လူမႈေရးခြဲျခားမႈနဲ႔ လူမ်ဳိးႀကီးဝါဒ ခံစားရေတာ့ေရာဂါျဖင့္
ေျခခ်ဳပ္ခံရသူ တစ္ဦးက့ဲသုိ႔ ျဖစ္ရသူသာ။
ကြၽန္ေတာ္ ထိမ္းျမားခ်င္တ့ဲအခါ
ကြၽန္ေတာ္ဟာ သင့္လို ေစ့စပ္ထားတ့ဲသတိုးသားေလာင္းတစ္ဦး မျဖစ္ခ့ဲပါ။
လက္ထက္ခြင့္ျပဳမိန္႔စာ ရယူခ့ဲရေတာ့
ၿဂိဳဟ္သားတစ္ဦးက့ဲသုိ႔ ျဖစ္ရသူသာ။
ကြၽန္ေတာ့္ တဲအိမ္ကေလးကုိ ျပဳျပင္လိုတ့ဲအခါ
ကြၽန္ေတာ့္ကုိ သင့္လုိ ခြင့္မျပဳခ့ဲပါ။
ဘာမဟုတ္တ့ဲ ျငင္းပယ္မႈမ်ားနဲ႔ ရင္ဆိုင္ခ့ဲရေတာ့
က်ဴးေက်ာ္လာသူတစ္ေယာက္က့ဲသုိ႔ ျဖစ္ရသူသာ။
ကြၽန္ေတာ္ လုပ္ငန္းအနည္းငယ္လုပ္ကိုင္ရန္ စီစဥ္တ့ဲအခါ
ကြၽန္ေတာ္ဟာ သင့္လို လြတ္လပ္စြာ ေဖာက္ကားႏိုင္သူတစ္ဦး မျဖစ္ခ့ဲပါ။
ကန္႔သတ္ခံရမႈနဲ႔ သိမ္းပိုက္ခံရမႈမ်ားေၾကာင့္
လူမြဲတစ္ဦးက့ဲသုိ႔ ျဖစ္ရသူသာ။
ကြၽန္ေတာ္ အစိုးရဝန္ထမ္းရာထူးအတြက္ ေလွ်ာက္တ့ဲအခါ
ကြၽန္ေတာ္ဟာ သင့္လို အေရြးခံခြင့္ရသူတစ္ဦး မျဖစ္ခ့ဲပါ။
ပယ္ခ်မႈအေၾကာင္းေတြသာ လက္ခံခ့ဲရေတာ့
သီးသန္႔ခြဲျခားခံထားရသူတစ္ေယာက္က့ဲသုိ႔ ျဖစ္ရသူသာ။
ကြၽန္ေတာ္ အစုိးရ-ေဆး႐ုံေတြ တက္ခ့ဲရတ့ဲအခါ
ကြၽန္ေတာ္ဟာ သင့္လို ဦးစားေပးလူနာ မျဖစ္ခ့ဲပါ။
ေဘးဖယ္ခံရမႈနဲ႔ ခြဲျခားခံမႈေတြေၾကာင့္
သူစိမ္းတစ္ေယာက္က့ဲသုိ႔ ျဖစ္ရသူသာ။
ကြၽန္ေတာ္ ဘာသာေရးလိုက္စားတ့ဲအခါ
ကြၽန္ေတာ္ဟာ သင့္လို ဘာသာေရး ကိုင္းရိႈင္းသူတစ္ဦး မျဖစ္ခ့ဲပါ။
ျပိဳပ်က္ခံဗလီထဲ ဝတ္ျပဳခြင့္ ကန္႔သတ္ခံထားရေတာ့
လူမဆန္မႈေတြခံရတ့ဲ လူတစ္ေယာက္သာ။
တီးကြက္ညီညီ ဖန္တီးခ့ဲတ့ဲ အဓိက႐ုဏ္းနဲ႔
ကြၽန္ေတာ္ ရင္ဆိုင္ေတြ႕ႀကံဳတ့ဲအခါ
ကြၽန္ေတာ္ဟာ သင့္လို ေဘးအႏၲရယ္မွ
႐ွင္သန္က်န္ရစ္သူ မျဖစ္ခ့ဲပါ။
လံုျခံဳမႈ အာမခံခ်က္မရိွေတာ့
မုဒိမ္းမႈရဲ႕သားေကာင္က့ဲသုိ႔ ျဖစ္ရသူသာ။
ႏွစ္သစ္ကူး ေရာက္တ့ဲအခါ
ကြၽန္ေတာ္ဟာ သင့္လို အရပ္သားတစ္ဦး မျဖစ္ခ့ဲပါ။
ဆယ္စုႏွစ္ေပါင္းေက်ာ္က စစ္ေဆးေရးေတြေၾကာင့္
စစ္တမ္း ပစၥည္းတစ္ခုက့ဲသုိ႔ ျဖစ္ရသူသာ။
ဇာတိခ်က္ေႂကြမွာ ေနထိုင္ေနလည္းပဲ
ကြၽန္ေတာ္ဟာ သင့္လုိ 'မိမိႏိုင္ငံ'ဟု ေခၚခြင့္မရပါ။
သက္ေသခံမွတ္တမ္းတစ္ခု မရရိွေတာ့
ခိုးဝင္လာခ့ဲသူ တစ္ဦးက့ဲသုိ႔ ျဖစ္ရသူသာ။
ေကာင္းကင္ကုိျဖတ္ၿပီးတိုက္လာတ့ဲ ေလထုကုိ ရႈရိႈက္ရလည္း
ကြၽန္ေတာ္ဟာ သင့္လို လူသားတစ္ဦး မျဖစ္ခ့ဲပါ။
ယုံၾကည္အားထားရတ့ဲ ခိုေအာင္းစရာတစ္ခုမရရိွေတာ့
အထီးက်န္သူ တစ္ေယာက္က့ဲသုိ႔ ျဖစ္ရသူသာ။
ကြၽန္ေတာ္ ေနထြက္လာတာကုိ ၾကည့္ရႈေပမယ့္လည္း
ကြၽန္ေတာ္ဟာ သင့္လို သက္ရိွသတၱဝါတစ္ဦး မျဖစ္ခ့ဲပါ။
ေမွ်ာ့္လင့္ခ်က္ရဲ႕ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈကုိ မရရိွခ့ဲေတာ့
သဲပံုရဲတိုက္တစ္ခုက့ဲသုိ႔ ျဖစ္ရသူသာ။
လူမဆန္မႈေတြရဲ႕အထြပ္အထိပ္မွာ ေနေနရလည္း
ဒုစ႐ိုက္ေတြရဲ႕ေၾကာက္မက္ဖြယ္ရာအလယ္မွာ ဝန္းရံခံရေပမယ္
့လြတ္လပ္မႈရဲ႕ ျပည့္စံုတဲ့အဓိပၸာယ္ကို တစ္ႀကိမ္တစ္ခါေလာက္ ျမည္းစမ္းႏိုင္ဖို႔
ကြၽန္ေတာ့္အေရျပားဟာ ဆတ္ဆတ္တုန္ယင္ေနတယ္။
ကိုယ္ပိုင္တဲ့ ကမာၻေလးတစ္ခုမွာ တစ္ႀကိမ္တစ္ခါေလာက္ ေလွ်ာက္လည္ဖို႔
ကြၽန္ေတာ့္ ႏွလံုးသားက ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။
ခုေခတ္ႀကီးမွာ ...ဘယ္သူမွ ကြၽန္ေတာ္လို မဟုတ္ေတာ့ပါ။
ကြၽန္ေတာ္နဲ႔ နိႈင္းႏိုင္သူဆိုလို႔ ကြ
ခုေခတ္ႀကီးမွာ ...ဘယ္သူမွ ကြၽန္ေတာ္လို မဟုတ္ေတာ့ပါ။
ကြၽန္ေတာ္နဲ႔ နိႈင္းႏိုင္သူဆိုလို႔ ကြၽန္ေတာ္ပဲ ရိွၿပီး
အ့ဲဒီကြၽန္ေတာ္ဟာ ... ႐ိုဟင္ဂ်ာ တစ္ဦးပါ။
ေရးဖြဲ႕သူ- ေမယုအာလီ
ျမန္မာျပန္ဆို- Yar Tin (Rohingthar)
_______________________________
၂။ "မွားေနတာ ငါတုိ႔လား"
"ခိုးဝင္လာသူေတြ မဟုတ္ေၾကာင္း" ဆိုတာကုိ
အမွန္အတိုင္း ျငင္းဆိုေနတယ္။
ဒါကုိ သူတို႔က -
"ျပစ္မႈက်ဴးလြန္တ့ဲ တရားခံအလား"
နည္းအစုံနဲ႔ ဖမ္းဆီညႇဥ္းပန္းေနတယ္။
ငါတို႔က -
"ရခိုင္ျပည္ရဲ႕ မူလဘူတျဖစ္ေၾကာင္း" ဆိုတာကုိ
သက္ေသနဲ႔တကြ ခ်ျပေနတယ္။
ဒါကုိ သူတို႔က -
"ရခိုင္ျပည္နယ္ကုိ သီးျခားလုဖို႔ၾကံစည္ေနတယ္" ဆိုၿပီး
ျပည္သူကုိ မိႈင္းခါးခါးတိုက္ေနတယ္။
ငါတို႔က -
"အေျခခံလူ႔အခြင့္အေရးေတြ ခံစားပိုင္ခြင့္ရိွေၾကာင္း" ကုိ
လူသားအေနနဲ႔ ေတာင္းဆိုၾကတယ္။
ဒါကုိ သူတို႔က -
"ျမန္မာတစ္ႏိုင္ငံလုံးကုိ ေတာင္းေနဘိအလား"
ေ႐ွ႕ေနာက္မညီမၫႊတ္ေအာင္ ျငင္းေနၾကတယ္။
ငါတို႔က -
"သမိုင္းေၾကာင္းအရ မွန္မွန္ကန္ကန္ လုပ္ပါ" ဆိုၿပီး
ေတာင္းဆိုေနၾကတယ္။
ဒါကုိ သူတို႔က -
"မဟုတ္မတရား တိုင္းရင္းသားေတာင္းေနတယ္" ဆိုၿပီး
နည္းအစုံနဲ႔ ဝါဒဆိုးျဖန္႔ေနၾကတယ္။
ငါတို႔က -
"ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္း ေျဖ႐ွင္းပါ" ဆိုၿပီး
ေလးေလးနက္နက္ အၾကံျပဳတယ္"။
ဒါကုိ သူတို႔က -
"အၾကမ္းဖက္သမား" ဆိုၿပီး
မဟုတ္မမွန္ စြပ္စြဲၿပီး သတ္ျဖတ္ေနၾကတယ္။
ငါတို္႔က -
"ဒီႏိုင္ငံရဲ႕ တရားဝင္ ႏိုင္ငံသားပါ" ဆိုတာကုိ
သက္ေသနဲ႔တကြ ျပတယ္။
ဒါကုိ သူတို႔က -
"မေန႔တေန႔က ခိုးဝင္လာသူေတြ" ဆိုၿပီး
အျခအျမစ္မရိွ စြပ္စြဲျပန္တယ္။
ငါတို႔က -
"သြားလာခြင့္၊ ပညာသင္ယူႏိုင္ခြင့္၊ ဝတ္ျပဳႏိုင္ခြင့္" ေတြကုိ
ဥပေဒေဘာင္အတြင္းက ေတာင္းၾကတယ္။
ဒါကုိ သူတို႔က -
"နန္းေတာ့္ ပလႅင္ ေတာင္းေနဘိအလား"
ျငင္းျမဲျငင္းေနၾကတယ္။
အလို !!!
ငါတို႔ ဘာမ်ား မွားေနၾကတာလဲ။
မွန္မွန္ကန္ကန္ ေထာက္ျပႏိုင္ရင္
တစ္ကြက္ေလာက္ျဖစ္ျဖစ္ ေထာက္ျပပါေလ။
ေရးဖြဲ႕သူ-📝 ယ်ာတင္ (႐ိုဟင္းသား)
——————————————
၃။ ႐ိုဟင့္သား ဆႏၵ
ဘာသာမတူ
ခြဲျပားလူမ်ိဳး
မတူသြင္လည္း
လူသားတည္းဟု
စိတ္ထဲထားကာ
ျမန္သားပါဓာတ္
က်င့္ကာလက္ေတြ႕
လက္ခ်င္းတြဲလ်က္
ေႏြးေထြးခ်စ္ခင္
အၿပဳံးဆင္လ်က္
ေနခ်င္သည္ကား
႐ိုဟင့္သား ဆႏၵ။
ေရးဖြဲ႕သူ- ေမာင္အဗၺဒူလ္ခါန္
_______________________________
၄။ ရိုဟင္ဂ်ာတစ္ဦး တိရိစၧာန္႐ုံသြားျခင္း
၁။
ကၽြန္ေတာ္တခါကတိရိစၧာန္႐ုံ သြားဖူးတယ္။
အေကာင္ေတြ က်ပ္ပိတ္သိပ္ၿပီး
လူေတြတိုးလြန္းလို႔
တစ္ေနကုန္ ၾကည့္ခဲ့ရတယ္။
ငယ္ငယ္တုန္းကေပါ့၊
အျမင္သစ္တစ္ခုေတာ့ ရခဲ့တယ္။
တိရိစၧာန္႐ုံမွာ လူေတြက
သြားလိုက္လာလိုက္၊
တစ္ခ်ိဳ႕က မိသားစုေတြနဲ႔၊
တစ္ခ်ိဳ႕က သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔၊
တစ္ခ်ိဳ႕ကလည္း ရည္းစားနဲ႔၊
တစ္ခ်ိဳ႕ကေတာ့ အမ်ိဳးသားနဲ႔၊
တစ္ခ်ိဳ႕က်ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္လို တစ္ေကာင္ႂကြက္။
ေလွာင္အိမ္ထဲမွာ က်ားတစ္ေကာင္
သူ႔အစင္းေတြက ဖုန္တလူးလူးနဲ႔၊
ခါက္တုန႔္ေခါက္ျပန္ ေလၽွာက္ရင္း
သူ႔ေလွာင္အိမ္ထဲကေနေလာကႀကီးရဲ့
အျမင္ကို ေျပာင္းလဲပစ္လိုက္ေတာ့မလိုလို။
ၾကည့္ေနတဲ့ လူအုပ္ရဲ့ မ်က္ႏွာ
တစ္ခ်ိဳ႕က ေျပာင္စပ္စပ္၊
ကေလးတစ္ခ်ိဳ႕က ငိုယိုေန၊
တစ္ခ်ိဳ႕က ေဒါသထြက္၊
တစ္ခ်ိဳ႕ကလည္း အံ့ဩလို႔၊
တစ္ခ်ိဳ႕ကေတာ့
“ဒီေကာင္ ေလွာင္အိမ္ထဲမွာေနရတာ လြတ္လပ္မွာပါ” လို႔မွန္းဆၾက။
အားလုံးအတြက္ အပ်င္းေျပစရာအျဖစ္
တစ္ေန႔တစ္ခါ အေရာင္းစားခံေနရတဲ့က်ားရဲ့ဘဝ။
စဥ္းစားၾကည့္ၾကပါ။
ဒီေတာရိုင္းတိရိစၧာန္တစ္ေကာင္ရဲ့
လြတ္လပ္တဲ့ဘဝကို ဝယ္တဲ့လူေတြကေတာ့
တစ္ေန႔ထက္တစ္ေန႔ ပိုခ်မ္းသာလာတာ။
စဥ္းစားၾကည့္ၾကပါ။
ေလွာင္အိမ္ကို ေဆြးေျမ့ေအာင္
တမင္ထားထားသူေတြအေၾကာင္း၊
သူတို႔ကေတာ့ထင္ၾကမွာပဲ…
ဒီတိရိစၧာန္ေတြ အျပင္ေလာကႀကီးကို
ေလွာင္အိမ္ထဲကေန ၾကည့္မေနရရင္လည္း
တစ္ေယာက္ေယာက္ကေတာ့
သူတို႔ကိုေကၽြးေမြးေစာင့္ေရွာက္ ေနဦးမွာပါပဲလို႔။
ကၽြန္ေတာ္ အားလုံးနဲ႔အတူ
က်ားကိုသြားၾကည့္ခဲ့ရတုန္းက
သူ႔အတြက္ ရင္နာတယ္၊ ဝမ္းနည္းတယ္။
ေလးစားစြာ အႀကံေပးပါရေစ ေလာကႀကီးေရ။
တိရိစၧာန္အားလုံးကို ေဘးမဲ့လႊတ္လိုက္ၾကပါ။
၂။
တခါကညလယ္ေခါင္ အိပ္မရလို႔ နိုးထလာ၊
သံစကာေနာက္မွာ ေလွာင္အိမ္ခ်ခံေနရတဲ့
ကိုယ့္လူမ်ိဳးေတြကို သတိရမိ၊
စစ္ေဆးေရးဂိတ္ေတြ၊
လုံျခဳံေရးအရာရွိနဲ႔ စစ္သားေတြ၊
ေသနတ္ေတြၾကားမွာသြားေလရာ
အရိပ္တၾကည့္ၾကည့္ ေစာင့္ၾကည့္ခံေနရတဲ့
ဖုန္တလူးလူးလုံျခည္နဲ႔ အဘိုးအိုေတြ။
အိပ္မက္ထဲမွာ သူတို႔က
ဒုကၡသည္စခန္း (က) ကေန စခန္း (ခ) ကို
ေခါက္တုန႔္ေခါက္ျပန္ ေလၽွာက္လို႔ေန၊
အျပင္ေလာကႀကီးအေၾကာင္း စိတ္ကူးယဥ္ေနၾက။
သတင္းေထာက္ေတြက သူတို႔ကို နာက်ည္းစရာျဖစ္ရပ္ေတြဆီ
တေၾကာ့ျပန္သြားခိုင္း၊
ဒုကၡသည္ေတြကို တီဗြီမွာအသံလႊင့္၊
ၿပီးရင္ ဆုေတြယူ၊
ပရဟိတအဖြဲ႕ေတြက ငိုယိုေနတဲ့ကေလးေတြကို ဓာတ္ပုံရိုက္၊
အလႉခံဖို႔ လက္ကမ္းစာေစာင္ေတြ ထုတ္ေဝ၊
သံတမန္ေတြက အေတာင့္အတင္းဆုံးတဲေတြထဲအထိလာၿပီး အားေပးစကားေျပာ၊
“ခင္ဗ်ားတို႔ ဘယ္လိုခံစားရသလဲ ဆိုတာ နားလည္တယ္” လို႔ထပ္တလဲလဲေျပာ၊
ၿပီးရင္ ဘယ္ေတာ့မွ ျပန္ေပၚမလာ။
ေလွာင္အိမ္သာ ေဆြးေျမ့ၿပိဳပ်က္သြားခဲ့ရင္
သူတို႔က ထင္မွာ ...ေၾသာ္၊ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္
သူတို႔ေခါင္းေပၚမွာ အမိုးအကာကိုယ္စီနဲ႔
ထမင္းနပ္မွန္ေအာင္ေတာ့ စားၾကရမွာပါလို႔။
ေရးဖြဲ႕သူ- Azad Mohammed
ျမန္မာျမန္ဆို- Kenneth Wong and Sai Sam
_______________________________
၅။ ေမ့ရခက္တဲ့ အတိတ္ဆိုး
သန္းေခါင္ယံခ်ိန္ အိပ္ေမာက်စဥ္
ညဥ့္နက္ေျခာက္ပို အိပ္မက္ဆိုးပမာ
ေသနတ္ေဖာက္သံ တညံညံျဖင့္
လန႔္ႏိုးခ့ဲရသည့္ ထိုညကို
ယခုေတာ့ ေတြးေၾကာက္မိသည္
ေမ့ရလည္း ခက္သည္။
အ႐ုဏ္တက္ခ်ိန္ ထိုေန႔မနက္
သားသတ္မုဆိုးတို႔က သက္ႀကီးရြယ္အို
ကေလးမခ်န္ ႐ိုမ်ိဳးဟုတ္ရင္
ကြၽဲႏြားသဖြယ္ လည္လွီးသတ္လို႔
ေသြးအိုင္ထဲမွာ လဲေန႐ွာတ့ဲ
ထိုအေလာင္းမ်ားျမင္ေယာင္ေနဆဲ ေမ့မရပါ။
ေျခဦးတည္ရာ သက္လုေျပးခ်ိန္
ယုတ္မာသူေတြ ေသြးစုပ္ၾကမ္းဖက္
ဥစၥာပစၥည္း ဖ်က္ဆီးလုယက္၊
ရပ္႐ြာကုိလည္း မီး႐ိႈ႕ျပာက်
ရင္နင့္ဖြယ္ရာ ျမင္ကြင္းအေသခ်ၤ
မ်က္ဝါးထင္ထင္ ျမင္ေတြ႕ခ့ဲရသည့္
ရင္နာဖြယ္ရာ ငါတို႔အတိတ္ ေမ့ရခက္ေနဆဲပါ။
လက္နက္အားကုိး အၿငိဳးႀကီးႏွင့္
အားကုိးစရာ မ့ဲ႐ွာသူကုိ
အုပ္စုဖြဲ႔လို႔ မုဒိန္းက်င့္ေနစဥ္
႐ိုိလုံမငယ္မ်ား၏ တစာစာ
အကူအညီ ေတာင္းခံသံမ်ား
အာရကန္ေျမ၏ ေကာင္းကင္တခြင္
ယေန႔ထိပင္ ပ့ဲတင္ဟပ္ေနသည္ကုိ
ၾကားေယာင္မိဆဲပါ။
လုံျခံဳရာကုိ ေျပး႐ွာေနခိုက္
နတ္ျမစ္ႀကီးကုိ ကူးျဖတ္ေနခ်ိန္
ခ်စ္သူန႔ဲကြဲ မိဘနဲ႔ေဝး
မိသားစုလိုက္ ေလွေမွာက္ေသ၍
ပင္လယ္ငါးစာ ျဖစ္ခ့ဲရသည့္
ထိုထိုျဖစ္ရပ္ အတိတ္သမိုင္း
ျပန္ခါသတိ ရတိုင္းမွာ
ႏွလံုးေၾကကြဲ မ်ည္ရည္ယုိက်
ဒါဟာ ငါတို႔ရဲ႕ ေမ့ရခက္တဲ့ အတိတ္ဆိုးပါ။
ေရးဖြဲ႕သူ- Shahida @ Win Win Maw
_______________________________
၆။ ႐ို-ဌာနီသည္ ေဝးသႏွင့္
(၁)
ဟိုး . . .
ဝင္းရႊင္ပပ မိုးယံေအာက္က
နိဗၺာန္သဖြယ္ ဘိုးဘြားေပးေမြ
ဇာတိေျမကို၊ အလြမ္းပိုလ်က္
ခရီး႐ွည္လ်ား ပန္းတိုင္မႈန္ဝါး
ျဖတ္ရခဲခက္ ေ႐ွ႕သို႔ဆက္ေလ
ေသာကေပါင္းက တားဆီးကာလည္း
ေျပးသြားခ်င္ၿပီ ဇာတိေျမဆီ
ဌာေနေျမသည္ ေဝးသႏွင့္။
(၂)
လူ႔ေလာကသား ႐ို-ဘဝကား
ပင္ပန္းမႈမွာ ရင္ခြဲလုမွ်
ေႏွာင္ရစ္ခံသည့္ ခ်ဳံေမွာင္ထဲမွ
ထြက္ေျပးခ်င္စိတ္ ျပင္းျပလာ၍
ဟစ္္ကာေအာ္လည္း အားကုန္႐ုံသာ
ငါ့လိုလူသား ႐ွင္သန္က်ိဳးမဲ့
ခ်က္ေႂကြျပည္၌ ျပန္သြားေသခ်င္
ဌာေနေျမသည္ ေဝးသႏွင့္။
(၃)
တိုင္းတစ္ပါး၌ သူတစ္ပါးမီွ
သူေကြၽးမွစား သူကူမွဝတ္
ဘယ္မွာ႐ိုးရာ ဘယ္မွာစာေပ
႐ိုဟင္ဂ်ာမ်ဳိး ေမ့လုဆဲဆဲ
မ်ဳိးဂုဏ္ေဆာင္သည့္ တို႔ဓေလ့ျမတ္
ပုံစံမက် ေရာေႏွာစီးဆင္း
ေမြးရပ္ေျမဆီ အေျပးသြား၍
ယုတၱိဆန္ဆန္ ျပဳခ်င္ျငားလည္း
ဌာေနေျမသည္ ေဝးသႏွင့္။
(၄)
ဥပါဒ္ျပည့္ႏွက္ ပင္လယ္ျပာ၏
ကမ္းတစ္ဖက္က တို႔ျပည္ႀကီးသုိ႔
မ်က္ႏွာမူ၍ စိတ္ကမွန္းခ်ိန္
မ်က္စိမႏိုင္ မႈန္၀ါး၀ါးျမင္
မ်က္ရည္ဝဲ၍ ပါးျပင္စိုစြတ္
အေတာင္ပံမ့ဲ ငွက္ေလးတစ္ေကာင္
တို႔ျပည္ႀကီးဆီ ပ်ံသြားခ်င္လည္း
ဌာေနေျမသည္ ေဝးသႏွင့္။
(၅)
ညေနဆည္းဆာ ေနဝင္ခ်ိန္ခါ
နယ္စပ္နားထိုင္ မွန္း၍ရႈရႈိက္
ေမယုေတာင္က ႐ွဴမဝသည့္
ရင္ေအးေစရာ ေလေျပေလညင္း
ေရေျမျခားမွာ ငါ႐ိုဟင္းသား
အနည္းငယ္မွ် ထိေတြ႔မရ
ေမြးရပ္ေျမ၏ ေလေျပေအးေအး
ျပင္းျပင္းျပျပ ငါတမ္းတလည္း
ဌာေနေျမသည္ ေဝးသႏွင့္။
(၆)
ေန႔ညတူတူ လင္းေရာင္ကင္းလ်က္
နယ္႐ွစ္ခြင္မိႈင္း မုန္းစက္ဝိုင္းမွ
လ်ိဳ႕ဝွက္သည္းဖို လြတ္ေျမာက္ေရးကို
ေန႔ညမျပတ္ ေစာင့္ဆိုင္းလာလည္း
ဇာတ္လမ္းကတူ မေျပာင္းမလဲ
မြဲကံၾကမၼာ ဒုကၡသည္ဘဝ
ေအာက္စီဂ်င္လည္း မဝတဝ
အသက္႐ွဴတိုင္း လြမ္းမေျပသည့္
ဇာတိေျမဆီ သြားေနခ်င္လည္း
႐ို-ဌာေနသည္ ေဝးသႏွင့္။
ေရးဖြဲ႕သူ - Řø Anamul Hasan
_______________________________
No comments:
Post a Comment