သတင္း 🆚 နတ္မ်က္စိ
🚫🚫🚫🚫🚫🚫🚫🚫
ေမာင္ေတာၿမိဳ႕၊ အမွတ္ (၂) အထက္တန္းေက်ာင္း၌ ဇူလိုင္လ ၁၉ ရက္ေန႔ က်ေရာက္မည့္ အာဇာနည္ေန႔ အထိမ္းအမွတ္အျဖစ္ ၁၂. ၇. ၂၀၁၇ ခုႏွစ္တြင္ စာစီစာကံုး၊ ကဗ်ာ ႏွင့္ ပန္းခ်ီၿပိဳင္ပြဲမ်ား အသီးသီး က်င္းပခဲ့သည္။ ထိုၿပိဳင္ပြဲမ်ားကို ႐ိုဟင္ဂ်ာေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ားအား ယွဥ္ၿပိဳင္ခြင့္ မေပးခဲ့ေခ်။
ယွဥ္ၿပိဳင္ခဲ့သည္ စာစီစာကံုး ေခါင္းစဥ္မွာ “ေအာက္ေမ့တမ္းတ အာဇာနည္ေန႔”၊ ကဗ်ာ ေခါင္းစဥ္မွာ “ဇူလိုင္မိုးႏွင့္ အာဇာနည္” ျဖစ္သည္။
အစတြင္ လူမ်ဳိးဘာသာမျခားဘဲ ဝင္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္ရန္ အတန္းလိုက္ ေၾကညာခဲ့ေသာ္လည္း ယွဥ္ၿပိဳင္ခါနီး တြင္ “ကုလားေတြ ၿပိဳင္လို႔မရ” ဟု ပိတ္ပင္ လိုက္ပါတယ္ ဟု ေက်ာင္းသားတစ္ဦးက ရင္ဖြင့္ခဲ့သည္။
ဆက္လက္ၿပီး အခ်ဳိ႕ စာစီစာကံုးေတြ ၊ ကဗ်ာေတြ၊ ပန္းခ်ီေတြ ယွဥ္ၿပိဳင္ခ်င္ေသာ အရည္အခ်င္းႏွင့္ ဝါသနာရင္း ႐ိုဟင္ဂ်ာ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူ တစ္ခ်ဳိ႕မွာ အိမ္မွာ ေလ့က်င့္ခဲ့တာေတြ၊ ေလ့လာခဲ့ေတြအမ်ားႀကီးပါပဲ ၿပိဳင္ခြင့္မရိွတဲ့ စကားကို ၾကားၿပီး အလြန္ရင္နာခဲ့ပါတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ အခ်ိန္ကုန္ အားကုန္ ႀကိဴစားခဲ့တာေတြ အလကားျဖစ္သြားပါတယ္”ဟုလည္း ေက်ာင္းသား ေနာက္တစ္ေယာက္က မ်က္ရည္ေပြေပြ႕နဲ႔ ထည့္ေျပာ သြားပါတယ္။
ေမာင္ေတာေဒသ ခြဲျခားဆက္ဆံ ပညာသင္ၾကားေရးစနစ္ဟာ တစ္ေန႔ထက္တစ္ေန႔ ဆိုးဝါးလာတာကို ေတြ႕ေနရပါတယ္။ ႐ိုေက်ာင္းသား/သူေတြအတြက္ အဆင့္ျမင့္ပညာ ပိတ္ပင္ထားတဲ့အျပင္ တစ္ဆင့္တိုး၍ အလယ္တန္းႏွင့္ အထက္တန္းမွာပင္ အမ်ဳိးမ်ဳိး ဖိနိွပ္ေနတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုမ်ဳိး လုပ္ႏိုင္တဲ့ အဓိက အေၾကာင္းကေတာ့ ေဒသခံ ႐ိုဟင္ဂ်ာေက်ာင္းဆရာေတြ မရိွသေလာက္ နည္းပါးလာေသာေၾကာင္း တစ္နည္း ေက်ာင္းဆရာ ၉၈ ရာခိုင္ႏႈန္းမွာ ရခိုင္လူမ်ဳိးသာျဖစ္ေနျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္လို႔ ယူဆရပါတယ္။
🚫🚫🚫🚫🚫🚫🚫🚫
ေမာင္ေတာၿမိဳ႕၊ အမွတ္ (၂) အထက္တန္းေက်ာင္း၌ ဇူလိုင္လ ၁၉ ရက္ေန႔ က်ေရာက္မည့္ အာဇာနည္ေန႔ အထိမ္းအမွတ္အျဖစ္ ၁၂. ၇. ၂၀၁၇ ခုႏွစ္တြင္ စာစီစာကံုး၊ ကဗ်ာ ႏွင့္ ပန္းခ်ီၿပိဳင္ပြဲမ်ား အသီးသီး က်င္းပခဲ့သည္။ ထိုၿပိဳင္ပြဲမ်ားကို ႐ိုဟင္ဂ်ာေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ားအား ယွဥ္ၿပိဳင္ခြင့္ မေပးခဲ့ေခ်။
ယွဥ္ၿပိဳင္ခဲ့သည္ စာစီစာကံုး ေခါင္းစဥ္မွာ “ေအာက္ေမ့တမ္းတ အာဇာနည္ေန႔”၊ ကဗ်ာ ေခါင္းစဥ္မွာ “ဇူလိုင္မိုးႏွင့္ အာဇာနည္” ျဖစ္သည္။
အစတြင္ လူမ်ဳိးဘာသာမျခားဘဲ ဝင္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္ရန္ အတန္းလိုက္ ေၾကညာခဲ့ေသာ္လည္း ယွဥ္ၿပိဳင္ခါနီး တြင္ “ကုလားေတြ ၿပိဳင္လို႔မရ” ဟု ပိတ္ပင္ လိုက္ပါတယ္ ဟု ေက်ာင္းသားတစ္ဦးက ရင္ဖြင့္ခဲ့သည္။
ဆက္လက္ၿပီး အခ်ဳိ႕ စာစီစာကံုးေတြ ၊ ကဗ်ာေတြ၊ ပန္းခ်ီေတြ ယွဥ္ၿပိဳင္ခ်င္ေသာ အရည္အခ်င္းႏွင့္ ဝါသနာရင္း ႐ိုဟင္ဂ်ာ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူ တစ္ခ်ဳိ႕မွာ အိမ္မွာ ေလ့က်င့္ခဲ့တာေတြ၊ ေလ့လာခဲ့ေတြအမ်ားႀကီးပါပဲ ၿပိဳင္ခြင့္မရိွတဲ့ စကားကို ၾကားၿပီး အလြန္ရင္နာခဲ့ပါတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ အခ်ိန္ကုန္ အားကုန္ ႀကိဴစားခဲ့တာေတြ အလကားျဖစ္သြားပါတယ္”ဟုလည္း ေက်ာင္းသား ေနာက္တစ္ေယာက္က မ်က္ရည္ေပြေပြ႕နဲ႔ ထည့္ေျပာ သြားပါတယ္။
ေမာင္ေတာေဒသ ခြဲျခားဆက္ဆံ ပညာသင္ၾကားေရးစနစ္ဟာ တစ္ေန႔ထက္တစ္ေန႔ ဆိုးဝါးလာတာကို ေတြ႕ေနရပါတယ္။ ႐ိုေက်ာင္းသား/သူေတြအတြက္ အဆင့္ျမင့္ပညာ ပိတ္ပင္ထားတဲ့အျပင္ တစ္ဆင့္တိုး၍ အလယ္တန္းႏွင့္ အထက္တန္းမွာပင္ အမ်ဳိးမ်ဳိး ဖိနိွပ္ေနတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုမ်ဳိး လုပ္ႏိုင္တဲ့ အဓိက အေၾကာင္းကေတာ့ ေဒသခံ ႐ိုဟင္ဂ်ာေက်ာင္းဆရာေတြ မရိွသေလာက္ နည္းပါးလာေသာေၾကာင္း တစ္နည္း ေက်ာင္းဆရာ ၉၈ ရာခိုင္ႏႈန္းမွာ ရခိုင္လူမ်ဳိးသာျဖစ္ေနျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္လို႔ ယူဆရပါတယ္။
No comments:
Post a Comment