တိုင္းျပည္ႏွင့္လူမ်ဳိးကို အ႐ုပ္ဆိုးအက်ည္းတန္ေစေသာ ကြမ္းစားျခင္းအေလ့ကို
ဆင္ျခင္သံုးသပ္ၾကဖို႔လိုၿပီ
************************************************************
အာကာသ(သာစည္)
************************************************************
အာကာသ(သာစည္)
ကြမ္းစားျခင္းသည္ လူကိုအက်ည္းတန္အ႐ုပ္ဆိုးေစ၍ ပတ္ဝန္းက်င္ကိုလည္း ညစ္ပတ္ေပေရေစပါ
သည္။ လြန္လြန္ၾကဴးၾကဴးစားသံုး ျခင္းေၾကာင့္ က်န္းမာေရးကိုထိခုိက္ႏိုင္ၿပီး စီးပြားေရးအရလည္း နစ္နာေစပါ သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကြမ္းစားေလ့ရွိသူတို႔သည္ ကြမ္းကိုလံုးဝျဖတ္ပစ္မည္ဆိုပါက လြန္စြာေ
ကာင္းမြန္ၿပီး မစားရမေနႏိုင္၍ မျပတ္ႏိုင္ေသးပါက စည္းကမ္းတက် ႏွင့္ေလွ်ာ့ေပါ့စားသံုးၾကရန္ လိုအပ္ပါသည္။
ေရွးကစ၍ ျမန္မာတို႔ေကြၽးေမြးဧည့္ခံေလာကဝတ္ျပဳရာတြင္ ကြမ္း၊ ေဆး၊ လက္ဖက္သည္ ယေန႔အခ်ိန္
အထိ မပါလွ်င္မၿပီးသေလာက္ျဖစ္သည္။ ကြမ္းရြက္ ကို ထံုး၊ ကြမ္းသီးတို႔ႏွင့္ေရာေႏွာကာ ကြမ္းယာအျဖစ္
စားသံုးၾက၍ ဖြယ္ဖြယ္ရာရာ အလို႔ငွာ ေဆးရြက္ႀကီး၊ ေလးညႇင္း၊ ဖာလာေစ့၊ စမုန္စပါး၊ အုန္းသီးစိတ္အစ ရွိသည္ကိုထည့္ၿပီးလည္း သံုးေဆာင္ၾကသည္။ ကြမ္းမစားမီ ကြမ္းရြက္၏အရင္း ႏွင့္အဖ်ားတို႔ကို
ပယ္ျဖတ္ေလ့ရွိသည္။ ကြမ္းရြက္၏အရင္းတြင္ ဘီလူးေစာင့္၍ အဖ်ားတြင္ ကာလကဏၰီနတ္မိစၧာေစာင့္ၿပီး အလယ္၌မူ ကုေဝရနတ္ေစာင့္ သည္ဆိုကာ အရင္းႏွင့္အဖ်ားကိုပယ္ၿပီး စားၾကျခင္းျဖစ္သည္။
ကြမ္းစားျခင္းဓေလ့သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ပုဂံေခတ္မတိုင္မီကတည္းက ရွိခဲ့ဟန္တူေခ်သည္။ တေကာင္းမင္းမ်ားလက္ထက္ေတာ္က ကြမ္းေလာင္းႀကီး၊ ကြမ္းေလာင္းငယ္ အေဆာင္အေယာင္မ်ား
ရွိေၾကာင္းႏွင့္အဆိုရွိသည္။ ပုဂံေခတ္ တြင္မူ သကၠရာဇ္ ၆ဝ၃ခုႏွစ္၌ မိဖုရားေစာစိုက္ထူခဲ့ေသာ ကူနီဘုရားေက်ာက္ စာတြင္ စာသင္တိုက္ရွိရဟန္းေတာ္မ်ားအတြက္ ကြမ္း၊ ကြမ္းသီးဖိုးအျဖစ္ စပါး မ်ားလွဴဒါန္းေၾကာင္း ေရးထိုးထားသည္။ အျခားေသာေက်ာက္စာမ်ားတြင္လည္း ကြမ္းစားေၾကာင္း အေထာက္အထားမ်ားေရးထိုးထားသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ပုဂံေခတ္တြင္ ကြမ္းကိုရဟန္းရွင္
သူျပည္သူအမ်ားစားသံုးေနၾကၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း သိသာႏိုင္ပါသည္။
ပုဂံျပည္တြင္ သကၠရာဇ္ ၆၁၇ခုႏွစ္က နန္းတက္ေသာ ဥဇၨနာမင္းလက္ ထက္၌ နန္းတြင္းခစားအမတ္ႀကီး
တစ္ပါးျဖစ္ေသာ ရာဇသႀကႍသည္ ၾသဇာတိကၠမ ႀကီးမားလွသည္။ ကြမ္းစား၍သြားေနေသာ ယင္း
အမတ္ႀကီးသည္ ေနာက္တြင္ လာေနေသာ မင္းသားသီဟသူကိုမျမင္မိဘဲ ကြမ္းေသြးေထြးေလရာ မင္းသား၏ အက်ႌလက္တြင္ ေပက်ံသြားသည္။ ေဒါသူပုန္ထသြားေသာ မင္းသားအား အမတ္ႀကီး
ကေတာင္းပန္ေသာ္လည္း အခဲမေက်ႏိုင္ေသာမင္းသားက အမတ္ႀကီး ရာသႀကၤန္၏အက်ႌဖ်င္လက္ကို ကြမ္းေသြးဖတ္ႏွင့္ ျပန္လည္ေထြးခဲ့ဖူးေလသည္။
ရခိုင္ဘုရင္မင္းထီးသည္ ကြမ္းတံေတြးမ်ားကို ၿပီးကပစ္နေမာ္နမဲ့မစြန္႔ၾက ရန္ တိုင္းျပည္သို႔အမိန္႔ေတာ္
ထုတ္ျပန္ထားသည္။ သို႔ေသာ္လည္း မင္းႀကီးကိုယ္ တိုင္ေမ့ေလ်ာ့ၿပီး ကြမ္းစားထံုးျဖင့္ နန္းေတာ္တိုင္အား
သုတ္မိရာ မိမိကုိယ္တိုင္ ထုတ္ေသာအမိန္႔ကို ကိုယ္တိုင္ဖ်က္မိေလသည္ဆိုကာ ထံုးတို႔မိေသာမိမိ
လက္ညႇိဳးအား ကိုယ္တိုင္ျဖတ္ပစ္ခဲ့ဖူးေလသည္။
အင္းဝဘုရင္မင္းေခါင္သည္ မြန္မင္းရာဇာဓိရာဇ္အားသြားေရာက္တုိက္ ခိုက္ရာ မြန္ျပည္တစ္ေနရာတြင္ စခန္းခ်နားေနေတာ္မူသည္။ ရာဇာဓိရာဇ္လည္း သူရဲေကာင္းလကြန္းအိန္ကို ဘုရင္မင္းေခါင္အား တိတ္တဆိတ္သြားေရာက္ လုပ္ႀကံရန္ ေစလႊတ္ခဲသည္။ လကြန္းအိန္လည္း အေစာင့္အၾကပ္မ်ား ထူထပ္ စြာခ်ထားသည့္ၾကားမွ ညဥ့္အခ်ိန္တြင္ ဘုရင့္တဲနန္းသို႔ေရာက္ေအာင္ဝင္သည္။ ညဥ့္တြင္ေစာင့္ေသာ ကိုယ္လုပ္ေတာ္သိရွိၿပီး သူခိုးဟုေအာ္ရာ လကြန္းအိန္ သည္ ဘုရင့္ေက်ာက္စီပတၱျမားဓားႏွင့္ ကြမ္းခြက္ေတာ္ကိုယူၿပီး ကိုယ္လြတ္ ႐ုန္း၍ထြက္ေျပးခဲ့ရသည္။ ရာဇာဓိရာဇ္မင္း၏ေရွ႕ေတာ္ေမွာက္ အခစားေရာက္ လာေသာ လဂြန္းအိန္သည္ အခြင့္မသာ၍မလုပ္ႀကံခဲ့ရေသာ္လည္း ဘုရင့္အနီး အထိေရာက္ခဲ့ေၾကာင္းသက္ေသကို ပတၱျမားေက်ာက္စီဓားႏွင့္ ကြမ္းခြက္ေတာ္ ကို ဆက္သခဲ့ဖူးသည္။
မြန္တို႔ျပည္မွဆုတ္ခြာလာေသာ ဘုရင္မင္းေခါင္အား မြန္တို႔ကလိုက္လံ တိုက္ခိုက္ရာ ဘုရင္မင္းေခါင္၏
တပ္မ်ားအလူးအလဲခံရၿပီး ကစဥ့္ကလ်ားျဖစ္ ကုန္ၾကသည္။ မိဖုရားရွင္မိေနာက္ကို ရာဇာဓိရာဇ္ရ
၍ေတာင္ မိဖုရားလည္း ေခ်ာင္းအတက္တြင္ ဆင္ေပၚကေလွ်ာက်က်န္ခဲ့သည္ကို ဆင္ကဲေတြ႕ၿပီး တင္ လာရသည္။ ကာလအတန္ၾကာေသာ္ ဘုရင္မင္းေခါင္အား မိဖုရားကကြမ္း ဆက္ရာတြင္ ကြမ္းက်ပ္
လြတ္က်ၿပီး 'အို ဆင္ကဲေလ'ဟု မိဖုရားႏႈတ္မွ ေယာင္ ယမ္းဆိုမိေလသည္။ ဘုရင္မင္းေခါင္လည္း မိဖုရားအားကယ္တင္လာေသာ ဆင္ကဲကို နဂိုကတည္းက သံသယဝင္ေနရာ ယံုၾကည္ေတာ္မမူဘဲ ကြပ္မ်က္ခဲ့ဖူး သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကြမ္းစားေသာဓေလ့ကား အင္းဝေခတ္တြင္ရွိခဲ့ေၾကာင္း ထင္ရွားေလ
သည္။
ေခတ္အဆက္ဆက္တြင္ရွိခဲ့ေသာ ကြမ္းစားျခင္းဓေလ့အား ကုန္းေဘာင္မင္း ဆက္ ဘႀကီးေတာ္မင္း
လက္ထက္တြင္လည္း ရွိခဲ့သည္။ ဘႀကီးေတာ္မင္း၏ မိဖုရားႀကီး နန္းမေတာ္မယ္ႏုထံတြင္ ဖိုးသူေတာ္ဦးမင္းႏွင့္ လူဦးမင္းတို႔ ညစဥ္ စာဆိုၾကရသည္။ ဖိုးသူေတာ္ဦးမင္းကား ငယ္စဥ္တြင္ ရွင္ဣေႏၵာဘာသဓဇ ဘြဲ႕ျဖင့္ ဖိုးသူေတာ္ဝတ္ခဲ့ဖူး၍ ျပင္စည္ၿမိဳ႕နယ္ ေရေဝရြာဇာတိျဖစ္သည္။ လူဦး မင္းမွာ ေရႊဘိုၿမိဳ႕ေျမာက္လက္ ငရဲနဲၿမိဳ႕တြင္ ဖြားျမင္ၿပီးအရြယ္ေရာက္ေသာအ ခါ နန္းမေတာ္မိဖုရားႀကီး မယ္ႏုထံတြင္ ဖိုးသူေတာ္ဦးမင္းႏွင့္အတူ ညတိုင္း စာဆိုရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ နန္းမေတာ္မိဖုရားႀကီးက တစ္ေယာက္ႏွင့္တစ္ေယာက္ ခြဲျခားရန္ လူဦးမင္း၊ ဖိုးသူေတာ္ဦးမင္း ေခၚရမည္ဟု မိန္႔ေတာ္မူခဲ့သည္။
လူဦးမင္းသည္ ေနမ်ဳိးသီရိေက်ာ္ထင္ဘြဲ႕ျဖင့္ ကြမ္းဖုိးစား ကြမ္းဖိုးထိန္း အမႈေတာ္ထမ္းရြက္ရသည္။ စာဆိုရွင္တစ္ဦးျဖစ္သည့္အားေလ်ာ္စြာ သူကြၽမ္းဝင္ ေသာ ကြမ္းႏွင့္ပတ္သက္၍ ကြမ္းကို ေဒြးခ်ဳိးကဗ်ာ
လူဦးမင္းသည္ ေနမ်ဳိးသီရိေက်ာ္ထင္ဘြဲ႕ျဖင့္ ကြမ္းဖုိးစား ကြမ္းဖိုးထိန္း အမႈေတာ္ထမ္းရြက္ရသည္။ စာဆိုရွင္တစ္ဦးျဖစ္သည့္အားေလ်ာ္စြာ သူကြၽမ္းဝင္ ေသာ ကြမ္းႏွင့္ပတ္သက္၍ ကြမ္းကို ေဒြးခ်ဳိးကဗ်ာ
တစ္ပုဒ္ ဖြဲ႕ဆိုထားသည္။
တံတားဦးက ကြမ္းႏုဝါ
ငျမာကေဆး။
ကြမ္းသီးေတာင္ငူႏွင့္
ကိုင္းထံုးျဖဴျပည္ရွားငယ္
သာဝါးလို႔ေထြး။ ။ တဲ့ ။
ငျမာကေဆး။
ကြမ္းသီးေတာင္ငူႏွင့္
ကိုင္းထံုးျဖဴျပည္ရွားငယ္
သာဝါးလို႔ေထြး။ ။ တဲ့ ။
ဖိုးသူေတာ္ဦးမင္းကလည္း လူဦးမင္းကဲ့သို႔ ကြမ္းကိုဖြဲ႕ဆိုေသာကဗ်ာအား စပ္ဆိုခဲ့ေသးရာ ယင္းကဗ်ာ
ကား ယေန႔ထက္တိုင္ ထင္ရွားရွိေနေလသည္။
ကြမ္းရြက္ကယ္ညႇာေၾကြ၊ ေရစိမ္ တဲ့ေဆး။
သန္းေခါက္လႈိင္လႈိင္နဲ႔။
ခ်ဳိင္လိုက္မယ္ ထံုးျဖဴေျခာက္ ကယ္၊ အာေပါက္မွေထြး။ ။
ခ်ဳိင္လိုက္မယ္ ထံုးျဖဴေျခာက္ ကယ္၊ အာေပါက္မွေထြး။ ။
ဟူ၍ျဖစ္သည္။
ဤအေၾကာင္းမ်ားကိုေထာက္ ႐ႈျခင္းအားျဖင့္ ကြမ္းကို ဘုရင္မင္းျမတ္ ကစ၍ သူဆင္းရဲမ်ားအထိ စားသံုး ခဲ့ၾကေၾကာင္း သိသာထင္ရွားေလသည္။ ဘုရင္မင္းျမတ္မ်ား၏လက္ဝဲလက္ ယာ မင္းခမ္းေတာ္မ်ားတြင္ ကြမ္းခြက္ မ်ားပါရွိ၍ ကြမ္းေတာ္တည္သည့္ကြမ္း ခြက္မ်ားကို ဟသၤာ႐ုပ္ခံ၊ ကရဝိက္႐ုပ္ခံ၊နဂါး႐ုပ္
ခံႏွင့္ျခေသၤ့႐ုပ္ခံအစရွိသည္ တုိ႔ျဖင့္ ထုလုပ္ပံုေဖာ္ထားေလ့ရွိသည္။
ေရွးမင္းမ်ားလက္ထက္ေတာ္ က ႐ံုးေတာ္တြင္တရားျဖစ္ေသာပစၥည္း ၏ တစ္ဆယ္ရာႏႈန္းကို
လည္းေကာင္း၊ ရာဇဝတ္မႈမ်ားတြင္ ဒဏ္႐ိုက္ေသာ ေငြကိုလည္းေကာင္း ကြမ္းဖုိးဟုေခၚ သည္။ ကြမ္းဖိုးအခြန္ေတာ္ေငြမ်ား ေကာက္ခံရန္ ကြမ္းဖုိးထိန္းအရာရွိမ်ား ခန္႔အပ္ထားသည္။ ကြမ္းဖုိးေငြမ်ားကို ဘ႑ာေတာ္သုိ႔ထည့္သြင္းရသည္ရွိ သကဲ့သို႔ မိဖုရားေခါင္ႀကီးအား အေသး သံုးအတြက္ေပးအပ္ရ
သည္လည္းရွိ သည္။ တရား႐ံုးေတာ္တြင္ အမႈအခင္း မ်ားစီရင္ဆံုးျဖတ္ၿပီးသည့္အခါ အမႈ ၿပီးျပတ္သည့္အထိမ္းအမွတ္အျဖစ္ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ အမႈသည္မ်ား ကြမ္း၊ လက္ဖက္အတူတူ
စားေလ့ရွိၾကသည္။
အစဥ္အလာအရရွိခဲ့ေသာ ကြမ္း ႏွင့္တည္ခင္းျခင္းဓေလ့သည္ ယေန႔ ကာလအထိ မေပ်ာက္မပ်က္
တည္ရွိ လ်က္ရွိေနေသးသည္။ ထိန္းသိမ္းရ မည့္႐ိုးရာယဥ္ေက်းမႈသဖြယ္ျဖစ္ေန ၿပီး အိမ္တိုင္းလုိလုိ
တြင္ေငြကြမ္းခြက္၊ ေၾကးကြမ္းခြက္၊ သစ္ေစးႏွင့္သ႐ိုးကိုင္ ထားေသာ ပန္းခ်ီေရးျခယ္ထားသည့္ ယြန္းထည္ကြမ္းခြက္မ်ားရွိၾကသည္။ အသိမ္းအဆည္းေကာင္းေသာ တခ်ဳိ႕ အိမ္တု႔ိတြင္ သူတုိ႔၏
ဘုိးႀကီးဘြားႀကီးမ်ားကိုင္တြယ္ထိန္းသိမ္းလာသည့္ ေရွးက ကြမ္းခြက္တုိ႔ပင္ အျမတ္တႏုိးရွိၾကေသးသည္။
တစ္ေနရာမွတစ္ေနရာသုိ႔ ခရီးသြားလာရာတြင္ျဖစ္ေစ၊ လုပ္ငန္းကိစၥေဆာင္ ရြက္ရာတြင္ျဖစ္ေစ ၾကန္႔ၾကာမည့္အခ်ိန္ကို 'ကြမ္းတစ္ယာညက္ေဆးတစ္ဆံု ကြၽမ္း'ဟူ၍ တုိင္းတာခန္႔မွန္းေျပာဆုိၾကသည္။ သက္ရြယ္ႀကီးရင့္သူမ်ားအား လည္းေကာင္း၊ မိမိအားကူညီေစာင့္ေရွာက္သူတုိ႔ကိုလည္းေကာင္း ေပးကမ္း ေထာက္ပံ့ရာတြင္ နားဝင္ခ်ဳိေစရန္အလို႔ငွာ ကြမ္းဖုိး၊ လက္ဖက္ဖိုးဟူ၍ ေျပာဆုိ သံုးႏႈန္းေပး
ကမ္းၾကသည္။
ကြမ္းကိုစားသံုးရန္မွ်သာမက မိ႐ိုးဖလာအစဥ္အလာေဆးတစ္ပါးအျဖစ္ လည္း တြင္က်ယ္စြာ သံုးစြဲ
လ်က္ရွိသည္။ ေဆးလိပ္ႏွင့္ကြမ္းအားခံုမင္ႏွစ္သက္ သူတုိ႔က အေကာင္းဘက္ဆြဲ၍ 'ေဆးလိပ္ က်က္
သေရ ကြမ္းဣေႁႏၵ'ဟုဆုိၾကသည္။ ကြမ္းစားျခင္းကို အေပ်ာ္သက္သက္အျဖစ္လည္းေကာင္း၊ ပ်င္း
ရိၿငီးေငြ႕၍ အ ေဖာ္အျဖစ္လည္းေကာင္း၊ မိမိ၏ပါးစပ္မွနံေစာ္မည္စုိးသျဖင့္လည္းေကာင္း အ ေၾကာင္း
အမ်ဳိးမ်ဳိးျပကာ စားသံုးေနၾကသည္။ ကြမ္းစားရာတြင္လည္း ဟိုတုန္းက လိုကြမ္း၊ ထံုး၊ ကြမ္းသီး၊ ေဆးရြက္ႀကီးတုိ႔ေလာက္ႏွင့္မၿပီး။ အရက္ဦးရည္၊ ပ်ား ရည္တုိ႔ႏွင့္စီမံထားေသာႏွပ္ေဆး၊ ႏုိင္ငံျခား
မွဝင္ေသာေဆးရည္၊ ေဆးေျခာက္ အမ်ဳိးမ်ဳိးတုိ႔ႏွင့္ေရာေႏွာကာ ေဖာျခင္းေသာျခင္း သံုးစြဲ
လာၾကေလသည္။
ကြမ္းကိုစံုေရမက္ေရႀကိဳက္ႏွစ္သက္သူတုိ႔က 'အိမ္ကမိန္းမသာျဖတ္ခ်င္ ျဖတ္မွာ ကြမ္းကိုေတာ့
မျဖတ္ႏုိင္ေပါင္ဗ်ာ'ဟု စကားကုန္ေျပာတတ္ေသးသည္။ မဆင္မျခင္ကြမ္းစားသူတုိ႔က ကြမ္းတံေတြးကိုပရမ္းပတာေထြးၾက၍ ပတ္ဝန္း က်င္အားစုတ္ပဲ့ေပေရအက်ည္းတန္ေစသည္။ အမ်ားျပည္သူသြားရာလမ္းမ်ား ေပၚတြင္ ကား၊ ရထား၊ ဆုိင္ကယ္အစရွိသည္တုိ႔ေပၚမွ ေဘးပန္းကို
ဂ႐ုမစုိက္ ဘဲ ကြမ္းေသြးမ်ားလြယ္လင့္တကူစြန္႔ပစ္ေနၾကသည္။ ကြမ္းေသြးေပက်ံ၍ သည္း ညည္းမခံႏုိင္သူတုိ႔ႏွင့္ေတြ႕ေသာအခါ နင္ပဲငဆႏွင့္ ခြန္းႀကီးခြန္းငယ္အေျပာ ဆုိခံရၿပီး ရွက္ကုိး
ရွက္ကန္းျဖစ္ရသည္။
ကြမ္းစားျခင္းကို အေရွ႕ေတာင္အာရွႏုိင္ငံမ်ားတြင္ ေရွးႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ကပင္ရွိခဲ့သည္။ ေပၚတူဂီလူမ်ဳိး
တုိ႔သည္ ကြမ္းပင္ကုိ မာလာယုကြၽန္းဆြယ္မွ ဥေရာပတုိက္သုိ႔စတင္ယူေဆာင္သြားခဲ့သည္။ ကြမ္းကို
မေလးစကားျဖင့္ ဗက္တီလ ဟုေခၚ၍ ရြက္ထီးဟုအဓိပၸာယ္ရၿပီး အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ ႀနအနူ ဗီတယ္ဟု ေခၚတြင္လာခဲ့သည္။
အိႏၵိယႏိုင္ငံသည္ ေရွးႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာကစ၍ ကြမ္းစားေသာအေထာက္ အထားမ်ားရွိခဲ့သည္။ ထိုမွေန၍ ျမန္မာႏုိင္ငံႏွင့္ထုိင္းႏုိင္ငံတုိ႔သုိ႔ ဘာသာယဥ္ ေက်းမႈႏွင့္အတူ ကြမ္းစားျခင္းအေလ့လည္း တစ္ပါတည္း
ပါလာခဲ့ဟန္တူသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံမွလြဲ၍ မူလကကြမ္းစားျခင္းအေလ့ရွိခဲ့ေသာႏုိင္ငံတုိ႔သည္ ေခတ္မီတုိး တက္လာၾကသည္ႏွင့္အမွ် ကြမ္းကိုမစားၾကေတာ့ေခ်။ ယင္းႏုိင္ငံမ်ားသုိ႔သြား ေရာက္အလုပ္
လုပ္ၾကေသာျမန္မာမ်ားအနက္ ကြမ္းစားသူျမန္မာတုိ႔အား ကြမ္း ခ်ဳိးမ်ားခြၽတ္ခုိင္းၿပီးမွ အလုပ္ဝင္ရသည္ဟုဆုိသည္။
ကြမ္းကို လြန္ကြၽံစြာစားသံုးျခင္းေၾကာင့္ ဆီးေက်ာက္တည္ေရာဂါ၊ ပါးစပ္ ႏွင့္လည္ေခ်ာင္းကင္ဆာ
တုိ႔ျဖစ္ေစႏုိင္ၿပီး လူကိုလည္း ညစ္ညမ္းေစပါသည္။ ကမၻာလွည့္ခရီးသည္ဧည့္သည္ေတာ္မ်ား၏အျမင္တြင္ ကြမ္းစားေသာျမန္မာတုိ႔ အေပၚ အထင္အျမင္ေသး၍ ေအာ့ႏွလံုးနာေစပါသည္။ စည္းကမ္းမဲ့စြာ ပရမ္း ပတာကြမ္းစားေသာျမန္မာတစ္ဦးတေလေၾကာင့္ တိုင္းျပည္ႏွင့္လူမ်ဳိးတုိ႔၏ဂုဏ္ သိကၡာအားမ်ားစြာ
က်ဆင္းေစပါသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ကြမ္းစားျခင္းသည္ ေဆးလိပ္ေသာက္သူမ်ားနည္းတူ က်န္းမာ ေရးကိုထိခိုက္ႏုိင္သျဖင့္ အလ်င္အျမန္သံုးသပ္သင့္ပါၿပီ။ သုိ႔မဟုတ္ ရခုိင္ဘုရင္ မင္းထီးလုိ သံမဏိဥပေဒထုတ္ျပန္ထားဖုိ႔ လိုအပ္ေနပါသည္။
မွီျငမ္း-ျမန္မာ့စြယ္စံုက်မ္း (အတြဲ-၂)
No comments:
Post a Comment